• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Horisonten

Hejsan allihopa. Jag hoppar gärna in här om det är okej. Varit med i oktober tråden men då mensen verkligen vara på väg så hoppar jag in här istället. Antar/tro mensen kommer komma inatt eller imorgon ordentligt så.Varit en tung och ledsam dag,vart ju bara första försöket men man vill ju så gärna,längtar och hoppas så ja. Men men nu tar vi nya tag och försöker vara positiv. Min man är väldigt positiv till kommande försök så hoppas han har rätt. Jag hoppas jag kan fokusera lite mindre på detta och bli gravid nästa månad,ville nog för mycket denna månaden så kände massa symptom men får se hur det går/blir.

Så efter mensen slut kommer det bli vårt andra försöka till barn numer 3,har en dotter på 4 år och en son på 1,5 år. Jag är 28 år och min man är 32 år. Tror äl blir någon gång runt den 24-26/10 och bim blir den 8/11. 
    Är det något mer får ni gärna fråga. :)

Kram på er

• Millannn
    Ellinor98 skrev 2017-10-11 03:45:13 följande:

Hej allihopa!

Jag och min sambo är också i längtan av en liten bebis!

Vi är 19 år så vi är rätt unga.

Fick missfall i augusti och nu är jag livrädd för att de kanske är något fel på mig och att jag kanske helt enkelt inte kan få bli mamma. Har haft som stikningar i mina äggstockar och mycket krämiga flyttningar även yrsel och vissa dagar mått så illa att det känns som att jag ska kräkas men det har jag inte kännt av på 2 dagar nu. Har BIM 16/10 så alltså om 5 dagar och jag är så nervös.. tog test idag vilket såklart visade negativt men har hört om andra som plussat innan BIM men de kanske är inviduellt.

Hoppas mensen inte kommer för oss och att vi kan få våra pluss!!!!!!

Välkommen och lycka till! <3
    Horisonten skrev 2017-10-11 18:52:00 följande:

Hejsan allihopa. Jag hoppar gärna in här om det är okej. Varit med i oktober tråden men då mensen verkligen vara på väg så hoppar jag in här istället. Antar/tro mensen kommer komma inatt eller imorgon ordentligt så.Varit en tung och ledsam dag,vart ju bara första försöket men man vill ju så gärna,längtar och hoppas så ja. Men men nu tar vi nya tag och försöker vara positiv. Min man är väldigt positiv till kommande försök så hoppas han har rätt. Jag hoppas jag kan fokusera lite mindre på detta och bli gravid nästa månad,ville nog för mycket denna månaden så kände massa symptom men får se hur det går/blir.

Så efter mensen slut kommer det bli vårt andra försöka till barn numer 3,har en dotter på 4 år och en son på 1,5 år. Jag är 28 år och min man är 32 år. Tror äl blir någon gång runt den 24-26/10 och bim blir den 8/11. 

Är det något mer får ni gärna fråga. :)

Kram på er

Hej och välkommen! Ja det är ledsamt när mensen kommer men det är tyvärr bara att sätta sig på hästen igen så att säga det kommer gå bra för oss alla tillslut <3
  • Millannn

Nu är det 6 dagar sen som mensen slutade och idag känner jag av en slags vattnig äl-flytning men jag kan väl ändå inte ha äl nu? Jag har lite problem med hälsan just nu som ska redas ut så det är svårt att fokusera på det samtidigt som att försöka bli gravida med tanke på att om jag har t.ex. hypotyreos som dom misstänker så har jag ju svårare att bli med barn.. usch så jobbigt just nu! Jag hoppas ni andra mår bättre <3

• alvinojuliansmamma

Hejsan!

Hoppar in här från oktobergruppen då jag fick min hävla mens idag, tre dagar sent... Vi är på försök nr 10 nu till att få ett tredje barn. Det känns förjävligt. Vill bara gräva ner mig och gömma mig ett tag. Är så jävla ledsen. Idag känns det riktigt jävla tungt. Känns som att det inte riktigt är meningen att vi ska ha ett tredje barn. Förlåt för mitt deprimerande inlägg.... Hoppas alla här inne får sitt efterlängtade plus nu i november! <3

• Millannn
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-13 12:23:53 följande:

Hejsan!

Hoppar in här från oktobergruppen då jag fick min hävla mens idag, tre dagar sent... Vi är på försök nr 10 nu till att få ett tredje barn. Det känns förjävligt. Vill bara gräva ner mig och gömma mig ett tag. Är så jävla ledsen. Idag känns det riktigt jävla tungt. Känns som att det inte riktigt är meningen att vi ska ha ett tredje barn. Förlåt för mitt deprimerande inlägg.... Hoppas alla här inne får sitt efterlängtade plus nu i november! <3

Hej! Självklart så kommer du få ditt efterlängtade plus. Det är inte lätt när det känns som att världen arbetar emot en ungefär.. vet inte om du är ledig eller på jobbet men om du är ledig så föreslår jag att du tar en mysdag! <3
  • Julie17

Börjat ÄL-testa kontinuerligt nu för första gången, på dag 13. Snudd på blanka tester fram till i dag, dag 16. Teststreck ganska starkt men ännu inte riktigt lika starkt som kontrollstreck. Det är så svårt att veta hur man ska tolka testerna.. ett streck som inte är lika starkt som kontroll ska ju tolkas som negativt men har lite värk och det är ju ändå en klar skillnad! Har sett att en del får stegringar som Aldrig blir lika starka som kontrollstreck men likväl en tydlig stegring upp och ner.. lurigt detta!

Bara för att så provade jag både testlagret och RFSU och de skiljer sig ju en del, får se vilka som verkar tydligast ;)

Har egentligen räknat med äl på måndag-tisdag. Och mitt i allt så ska jag va bortrest över helgen :(

Vore ju förargligt om äl skulle komma då!

• vwvw

Hej alla! Jag gör som många av er andra och hoppar in här jag med...???? jag och min sambo försöker nu att bli med barn. Jag tog ut min hormonspiral den 12 sept och har forfarande inte haft någon mens (4 v sedan uttag igår). Hur lång tid tog det för er (någon som känner igen sig?) att återfå mensen efter uttag av hormonspiral? Kan jag vara gravid eller är det för tidigt att säga än...? Tror jag hade ÄL för ca 2 v sen, jag fick väldigt ont i magen och det gjorde ont när vi hade sex... men är inte helt 100. Tacksam för svar någon????

• Horisonten
    vwvw skrev 2017-10-13 13:48:39 följande:

Hej alla! Jag gör som många av er andra och hoppar in här jag med...???? jag och min sambo försöker nu att bli med barn. Jag tog ut min hormonspiral den 12 sept och har forfarande inte haft någon mens (4 v sedan uttag igår). Hur lång tid tog det för er (någon som känner igen sig?) att återfå mensen efter uttag av hormonspiral? Kan jag vara gravid eller är det för tidigt att säga än...? Tror jag hade ÄL för ca 2 v sen, jag fick väldigt ont i magen och det gjorde ont när vi hade sex... men är inte helt 100. Tacksam för svar någon????

Hejsan. Jag fick min menst exakt som jag skulle efter uttag av min hormonspiral. Alltså 28 dagar efter senaste. Det kan ju vara så att du blivit gravid direkt om ni försökt :) För man har ju inget skydd så fort spiralen tagits ut eftersom den verkar lokalt. Så man skall ju aldrig säger aldrig. :) Önskar lycka till och håller tummarna :)
  • JohannaN2015

Hej alla fina!:) jag fick min mens idag efter 40-45dagar sen senaste mens! I november händer det!!<3 nu kör vi tjejer!! Kramar

• Eleonoratösen

Hej hej! Hoppas in här!

Fick mens idag. Vi är på semester och har svårt att få vara ledsen när vi är flera som åkt tillsammans. Vi är ju inte direkt öppna om barnverkstaden. Detta blir tredje försöket. Vi har tre barn och vår minsta är 6 år. Senaste året har jag börjat längta så efter få uppleva detta en gång till men tagit lång tid att få maken att förstå. Om han ens gör det nu men han har sagt att vi ser vad som händer. Våra andra gick väldigt fort att bli gravida och nu oroar jag mig mycket att vi är äldre och om jag har ÄL och så.

Svar på tråden BIM november 2017