• Millannn

BIM november 2017

Charlizee skrev 2017-10-05 14:40:20 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Fick precis negativt test på BIM-2 så laddar för nästa ÄL 21/10 och BIM 5/11. Vi har försökt sen i våras så hopper börjar försvinna. Har två barn sen innan men både jag och min man vill gärna ha ett till syskon <3

Varmt välkommen! <3
    Lilla Lina skrev 2017-10-05 16:32:55 följande:

Hej tjejer!!

Vad skönt att läsa att det finns fler med denna märkliga längtan som har slukat en helt på sistone! Har inte skrivit här tidigare, men nu när jag satt på jobbet och kom på mig självmed att kolla på barnvagnar så insåg jag att det nog är dags att skriva av sig här!

Är 28 både jag och min sambo, vi har pratat om barn sen vi träffades för 3,5 år sedan men sen har han pluggat så det har inte varit riktigt läge har vi känt! Men nu har vi båda fast jobb så nu är det bara att köra.

Jag använder natural cycles sen juli men verkar inte fått till det ännu. Enligt appen hade jag ägglossning i lördags, men kände ingenting av det och tog dessutom ett äl-test som vart negativt då. De senaste dagarna har jag haft förhöjd temp men är förkyld, tänker att det kan på höja tempen? Hoppas inte min äl uteblivit bara, trist om man inte ens får chansen att försöka liksom!

Kram!

Jag hoppas att det tog sig iaf! Du kanske bara inte fick utslag på testet, kroppen är lite knasig ibland.. lycka till <3
    Jsundberg skrev 2017-10-05 19:44:38 följande:

Hade mens 15-20/9

26 hade jag ägglossningssmärta, extrem (känner den väldigt tydligt då jag viker mig.)

Sen dess har jag varit varm (svettas på natten också) gått upp och kissat på nätterna vilket jag normalt inte gör. Fått kväljningar av minsta lilla (såg en mask på backen och höll på å spy) började gråta av glädje för sambon sa att han skulle byta torkare på bilen (gråter aldrig av sånt & han fixar med mina bilar jämt) och idag är min livmodertapp mjuk och vattniga genomskinliga flytningar (ursäkta infon) + ömma bröst och molvärk till och från hela tiden. Vad tror ni? :D Fått finnar också..

Någon som haft/har liknande och fått plus på stickan? Kan inte testa mig föräns måndag tyvärr.

Det låter ju sannerligen som att något är på gång!! Spännande <3
  • Millannn
    tjugofemton skrev 2017-10-05 23:16:57 följande:

När ni har haft sex, ligger ni kvar då och låter de simma in ordentligt eller springer ni på toa direkt? Hur tänker ni kring det?

Man har ju självklart hört av vissa att man ska ligga kvar för att det ska öka chanserna men det gör det inte. Spermierna är så snabba så det finns ingen chans att dom skulle ramla eller simma ut.
  • Millannn

Hej tjejer! Förlåt för dålig uppdatering, har inte varit hemma på hela helgen. Så kul att det kommit in fler!! nu är iaf mensen slut och 19/10 är det äl så nu längtar man till den. Har även fått hem massa gravtester så man har på lager hur är det med alla er? <3

• Millannn
    Ellinor98 skrev 2017-10-11 03:45:13 följande:

Hej allihopa!

Jag och min sambo är också i längtan av en liten bebis!

Vi är 19 år så vi är rätt unga.

Fick missfall i augusti och nu är jag livrädd för att de kanske är något fel på mig och att jag kanske helt enkelt inte kan få bli mamma. Har haft som stikningar i mina äggstockar och mycket krämiga flyttningar även yrsel och vissa dagar mått så illa att det känns som att jag ska kräkas men det har jag inte kännt av på 2 dagar nu. Har BIM 16/10 så alltså om 5 dagar och jag är så nervös.. tog test idag vilket såklart visade negativt men har hört om andra som plussat innan BIM men de kanske är inviduellt.

Hoppas mensen inte kommer för oss och att vi kan få våra pluss!!!!!!

Välkommen och lycka till! <3
    Horisonten skrev 2017-10-11 18:52:00 följande:

Hejsan allihopa. Jag hoppar gärna in här om det är okej. Varit med i oktober tråden men då mensen verkligen vara på väg så hoppar jag in här istället. Antar/tro mensen kommer komma inatt eller imorgon ordentligt så.Varit en tung och ledsam dag,vart ju bara första försöket men man vill ju så gärna,längtar och hoppas så ja. Men men nu tar vi nya tag och försöker vara positiv. Min man är väldigt positiv till kommande försök så hoppas han har rätt. Jag hoppas jag kan fokusera lite mindre på detta och bli gravid nästa månad,ville nog för mycket denna månaden så kände massa symptom men får se hur det går/blir.

Så efter mensen slut kommer det bli vårt andra försöka till barn numer 3,har en dotter på 4 år och en son på 1,5 år. Jag är 28 år och min man är 32 år. Tror äl blir någon gång runt den 24-26/10 och bim blir den 8/11. 

Är det något mer får ni gärna fråga. :)

Kram på er

Hej och välkommen! Ja det är ledsamt när mensen kommer men det är tyvärr bara att sätta sig på hästen igen så att säga det kommer gå bra för oss alla tillslut <3
  • Millannn

Nu är det 6 dagar sen som mensen slutade och idag känner jag av en slags vattnig äl-flytning men jag kan väl ändå inte ha äl nu? Jag har lite problem med hälsan just nu som ska redas ut så det är svårt att fokusera på det samtidigt som att försöka bli gravida med tanke på att om jag har t.ex. hypotyreos som dom misstänker så har jag ju svårare att bli med barn.. usch så jobbigt just nu! Jag hoppas ni andra mår bättre <3

• Millannn
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-13 12:23:53 följande:

Hejsan!

Hoppar in här från oktobergruppen då jag fick min hävla mens idag, tre dagar sent... Vi är på försök nr 10 nu till att få ett tredje barn. Det känns förjävligt. Vill bara gräva ner mig och gömma mig ett tag. Är så jävla ledsen. Idag känns det riktigt jävla tungt. Känns som att det inte riktigt är meningen att vi ska ha ett tredje barn. Förlåt för mitt deprimerande inlägg.... Hoppas alla här inne får sitt efterlängtade plus nu i november! <3

Hej! Självklart så kommer du få ditt efterlängtade plus. Det är inte lätt när det känns som att världen arbetar emot en ungefär.. vet inte om du är ledig eller på jobbet men om du är ledig så föreslår jag att du tar en mysdag! <3
  • Millannn

Hej tjejer! Jag håller just nu på att utredas då jag är sjuk och dom vet inte riktigt vad som är fel. Och både jag och sambon kom överens om att det är oansvarigt att försöka skaffa barn när jag inte är frisk och heller inte vet vad som är fel. Så tyvärr har vi bestämt oss för att vänta med att försöka tills jag fått en diagnos och behandling då jag knappt orkar få upp ur sängen på morgnarna.. men jag stannar gärna kvar i tråden för jag vill ju såklart se hur det går för er! Kram <3

• Millannn

Hej tjejer såhär på kvällskvisten! Min beräknade ÄL är enligt min app 20/10 och idag var mina flytningar vita och krämigare i konsistensen. Jag och sambon har även myst till det idag men jag har läst att när man har vita krämiga flytningar så är ÄL över, vad säger ni om detta? :-/

• Millannn
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-19 11:08:22 följande:

Kollade med ÄL stickor i går och det var två streck...kollade i dag på morgonen också då jag har ÄL smärtor och uppblåst känsla. Då var strecket ännu starkare så det verkar vara på g! :D

Vi körde i förrgår och så tänkte jag ikväll och i morgon...tror ni det finns nån chans då?!?! :) 

Ja absolut! Hoppas det tar sig hur många försök hade ni? Själv tror jag att äl är på g, har varit dunderkåt igår och iförrgår och då är det oftast ett tecken på att ÄL är påväg.. vi myste igår och tänkte mysa idag och imorgon äl enligt min app är 20/10
  • Millannn
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-19 12:31:36 följande:

tredje försöket men första riktiga med fokus så att säga ;)

Samma här! Fast första riktiga försöket. Har inte så stora förhoppningar då jag snart ska utredas för ev ledsjukdom.. men vi tänkte ändå ge det ett försök denna månaden!
Svar på tråden BIM november 2017