• Charlizee

BIM november 2017

Hej! Får man hoppa in här? Fick precis negativt test på BIM-2 så laddar för nästa ÄL 21/10 och BIM 5/11. Vi har försökt sen i våras så hopper börjar försvinna. Har två barn sen innan men både jag och min man vill gärna ha ett till syskon <3

• Charlizee
    Lilla Lina skrev 2017-10-06 11:22:56 följande:

Haha ja kan man stå på händer kan man ju avsluta akten med det! :P

Är det nån mer som sparar på lite för stora kläder i garderoben och tänker "den kan jag ju ha när jag är gravid"..? Det är lite skämskudde på det jag vet..

Hur öppna är ni med att ni tänker börja skaffa barn, ni som jobbar på första? Har ni berättat för nån i familjen eller vänner?

Inte vårt första barn utan en trea vi försöker till men vi har inte berättat för någon eller min närmsta tjejkompis vet. Känns som att pressen ökar ännu mer om folk vet om och frågar hur det går...men det är så jag/vi tänker säkert väldigt olika det där hur bra man kan handskas med frågor om bebis
  • Charlizee
    sussjohansson skrev 2017-10-06 14:13:43 följande:

Hej!

Då graviditetstesten visar negativt och bim imorgon så hoppar jag över hit, hoppas att det är okej :) Nästa ÄL blir kring den 21/10 och så nästa bim blir då 4/11. Hoppas verkligen på att november är vår månad, hade varit så mysigt att få ge ett positivt graviditetstest till nära och kära i julklapp

Vad roligt då har vi samma datum för ÄL och BIM
  • Charlizee
    sussjohansson skrev 2017-10-06 15:40:22 följande:

Men spännande! Då håller jag tummarna för oss båda :) 

Vi har försökt i 8 månader så har inga större förhoppningar. Men det vore ju fantastiskt om november blev vår månad att lyckas
  • Charlizee

ÄL på fredag enligt p-tracker, mannen är bortrest till på torsdag, gaaah! Vi kommer med andra ord ha två dagar att mysa på... iofs vet jag inte vad som skulle fungera, andra månader har vi myst i princip varje dag i en vecka runt ÄL och det har inte heller fungerat. Börjar bli smått frustrerad på denna eviga väntan varje månad...väntan på ÄL och sen väntan på att börja testa och sen på att mensen ska dyka upp Noll förhoppningar denna månad!! Hoppas ni andra känner er hoppfulla och lyckas få fina plus

• Charlizee

Hej tjejer!

Skulle behöva lite expertråd från er

Enligt app ska jag haft ÄL i fredags, tog ett ÄL test och fick positivt på fredag morgon. Vi har haft sex torsdag, fredag, lördag och nu på morgonen... nu till min fråga.

Lite intimt men fick nyss en ljusrosa flytning. Ingenting mer än bara lite rosa. Vad kan det vara? Är det att ägget har släppt eller har vi haft för mycket sex? Är väl lite tidigt för en nidis? Aldrig haft så innan så blir lite orolig...

• Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-22 11:26:28 följande:

Hejsa :) är ingen expert men vad jag läst så kan man få en lite blödning eller rosa flyttning när ägget släpper. Så jag skulle tro på det :) Lycka till nu :) Skall hålla tummarna :)

Tack, har aldrig haft så förut men får hoppas det är ett turägg som lossnat den här månaden. Är inne på månad 8 eller 9 med försök till en trea så hoppas det tar sig snart <3
  • Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-22 15:27:36 följande:

Det vart så lite så :)

Ja men de håller vi tummarna för. Försökt också med 3:a. Hur gamla är dina? Förlåt men glömmer så lätt lch hålla ordning hör. Förlåt och hoppas du inte tar illa upp :)

Samma här, man läser ju en del inlägg så lätt att blanda ihop det Mina är 3 och 5 år, dina två?
  • Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-23 06:41:21 följande:

Hihi ja men precis. Tur man inte är ensam om att vara förvirrad och minnas dåligt. Hihi :)

Mysiga åldrar :) Min älsklingar är 1,5 år och 4 år. <3 :)

Åh så mysigt! <3
  • Charlizee
    XAHHA92 skrev 2017-10-23 07:50:49 följande:

ÄL och BIM-lista

Horisonten Äl ca 24/10-25/10 BIM 8/11

Nyckelpiga2017 ÄL ca 16/10-17/10 och bim 31/10-1/11

ellinorwe ÄL ca 18/10 BIM 5/11

Bumsann ÄL ca 20/10 BIM 3/11

Sams ÄL 24/10 (enl app, men haft symtom idag 22/10) BIM 7/11

Tossa äl ca 19/10 bim 3/11

Queva ÄL ca 2/11 BIM 16/11

XAHHA92 ÄL ca 2/11 BIM ca 17/11