LitenBlomma skrev 2017-11-13 11:27:18 följande:
Vart drar man gränsen för normalt? Hur långt är ett snöre?
Nej tyvärr så har vi nog inte någon tight relation med någon i familjen. Och det verkar vara nedärvt för mina föräldrar har/hade det likadant med sina syskon och föräldrar. Jag önskar att mina barn fick en nära relation till sina mor och farföräldrar eftersom jag själv inte hade det som liten.
Men som du skriver, när man slutar att ringa så upptäcker man att det inte finns intresse från andra hållet.
Jaja. Jag har 6 fina barn och jag kommer inte att sluta bry mig bara för att de växer upp. Jag hoppas att de inte flyttar alltför långt bort.
Jag har aldrig handlat från MediaMarkt men däremot netonnet. Googla Bästa pris (Vad gjorde vi innan google)
pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Jadu.. svårt det där! Min syster har slutat höra av sig och de få gånger vår pappa ringer för att ge henne dåligt samvete i form av "vad har jag gjort för fel? Dina barns julklappar ligger här från både denna och förra julen" då orkar man inte mer. Han försöker inte ens. Dessutom har han vart riktigt elak mot henne genom alla år, jag vet inte allt själv men det är ingen topp-pappa direkt.
Jag vet inte vad som får mig att fortsätta bry mig litegrann..
ingen i vår familj har heller någon nära relation. Vi känner inte våra kusiner, mormor träffade jag för... ett halvår sedan? Och innan det säkert ett år sedan. Farmor och farfar förra julen (vi bor åndå alla i samma Stad, ingen av dessa är särskilt gamla eller..)
Jag och min syster har daglig kontakt, men ses inte så ofta tyvärr. Bor 16 mil ifrån varandra. Annars hade vi säkert träffats varje dag. Men det har inte alltid vart såhär heller, hon är 6 år äldre än mig. Har precis fått 4e barnet. Så vi är mammalediga ihop och hennes son är 3 månader.
Ska googla lite! Haha, jag vet inte. Googlar verkligen allt jag undrar. Får nästan alltid de svar jag behöver också.