Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Skönt att läsa att det är fler med bebisar som kräks Tyckte jag läste att de skulle börja kräkas mindre efter en månad, precis då kräkningarna börjat komma igång här...
Dijonsenap har vi här också. Vi har tvättlappar i frotté från Ikea och vanliga torra som jag blöter med vatten. Jag har ett gäng våtservetter i skötväskan för olyckor där det inte finns bra bytmöjligheter, men annars använder jag dem bara för att städa (badrummet, torka babykräks från golvet,...).
Tar tillbaka att det är slut på nattbajsning - inatt vaknade jag av värsta prutten medan han själv lugnt sov vidare...
Kul att läsa hur alla bebisar växer. Vi ska på läkarbesök nästa vecka.
Har tyvärr inga revolutionerande tips för ont i magen. Massera? Bära hängandes på armen med ryggen upp och din hand i magen? Men det här är ju ditt tredje barn Bfoktober2017, så gissar att du redan testat
Här är också en som slutat nattbajsa men som fyllde blöjan inatt kl 03. Men det kändes okej eftersom han jade sovit 20.30-22.45 då väckte jag för att mata, så vi skulle få sova lite. Sen somnade han om vid 23, och vaknade 03. Känns helt okej! I sin säng sov han också! Först vid 5 kom han över i vår säng. Då låg vi och myste till 7 då han åt, bajsa igen och så vila lite till. Sen dess var han vart väldigt nöjd och skrattat och sådär. Men nu börjar det vända. Nu kommer väl tröttheten..
Nu somnar han inte bara där han är alla gånger utan lan bli gnällig så man får hjälpa till så han somnar. Redan hänt så mycket och blir 8 veckor på tisdag!