• LitenBlomma

Nu är Oktoberbarnen 2017 här

Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Musetti
    Trolltrio skrev 2018-02-08 12:13:38 följande:

Vi har vaccinerat mot rotavirus, magsjuka. Vissa landsting har infört det, men inte alla.

Här har vi fyramånaders fas. Äter ofta, gnäller mycket och sover dåligt.

Exakt samma här- ingen liten ängel för tillfllet. Tur att de är så söta!
  • erijon
    Musetti skrev 2018-02-09 08:01:02 följande:

Exakt samma här- ingen liten ängel för tillfllet. Tur att de är så söta!

Vissa dagar och stunder kan Edvin vara en ängel. Men oftare motsatsen i denna härliga fas.

Är inte alls längre nervös tex över att han ska börja skrika om vi är i eb affär osv. Bara att slänga åt honom något aom prasslar, busa lite eller så. När han var helt ny så funkade ju inte sådant ;) slänga fram brösten kändes sådär haha.
  • Linnnn

Min bvc-ssk sa att rotavaccin kommer att införas i hela landet, men att det haft ganska mycket biverkningar så man avvaktat. På henne lät det som att J skulle hinna få vaccinet under året. Konstigt.

J har fått en förskräcklig hosta och jag har haft honom sovandes halvsittandes senaste tre nätterna. Själv vakar jag som en hök och börjar känna mig trött och sliten. Vi är alla lite snoriga och rossliga än, men bara J som har feber av och till.

• Linnnn

Just det! Mysigast just nu är att J börjat asgarva. Riktigt, långt och högt när t ex syrrorna gör grimaser. Skrattade så att tårarna rann på oss andra för någon dag sen.

• Linnnn

J fortsätter att hosta otäckt. Hoppas verkligen att det ska lätta snart, tänker att jag måste kontakta vc snart annars. Han är ju pigg och glad för det mesta, men det låter så skrälligt och han har svårt att hosta upp slemmet. Jag är också så trött, omöjligt att sova med en sjuk liten och mannen har varit bortrest, så igår fick min mamma rycka in. Mannen kom hem ikväll och konstaterade att J bara hostar var 5e minut eller så, vilket jag tycker är rätt ofta att bli väckt... (om jag nu hinner somna).

• erijon
    Linnnn skrev 2018-02-11 20:36:34 följande:

J fortsätter att hosta otäckt. Hoppas verkligen att det ska lätta snart, tänker att jag måste kontakta vc snart annars. Han är ju pigg och glad för det mesta, men det låter så skrälligt och han har svårt att hosta upp slemmet. Jag är också så trött, omöjligt att sova med en sjuk liten och mannen har varit bortrest, så igår fick min mamma rycka in. Mannen kom hem ikväll och konstaterade att J bara hostar var 5e minut eller så, vilket jag tycker är rätt ofta att bli väckt... (om jag nu hinner somna).

Vad jobbigt det låter, och lite läskigt med hostan på en så liten. Hoppas det går över snart och att du får börja sova lite bättre.

Här hemma har vi magsjuka. Min äldsta har sprungit på toa inatt. Sen började han kräkas massor. Han jar därmed vart vaken precis HELA natten. Jag försökte starta en film vid 5 imorse men då vaknade Edvin och ville äta så kom av mig. Har knappt sovit själv då stora killen gråtit av smärta i magen vid flera tillfällen. Fyy för sjukdomar.

Så rädd att Edvin ska smittas. Men han helammas så det sägs ju att de är ganska bra skyddade då.
  • LitenBlomma

Maginfluensa här med så alla utom tonåringen får vara hemma. Skulle behöva öronplugg, ibland retas de med varandra och ger ifrån sig skri som kan krossa glas. När man kommer rusande uppför trappan så förbereder man sig på att någon minst måste ha brutit ett ben Då har ena barnet tagit den andras leksak...suck.

Tog fram en dress från Livly, 9-12mån, som jag precis kunde knäppa. Hur lång överkropp kan man ha??

• LitenBlomma
    Linnnn skrev 2018-02-11 20:36:34 följande:

Jag skulle ringt och rådfrågat på vc.
  • LitenBlomma
    Musetti skrev 2018-02-07 16:34:14 följande:

Idag har vi varit på första BVC-besöket med Ilse. Supertrevlig barnläkare! 5,8 kg och 60 cm lång. Bara precis strax under snittet i kurvan. Ska tillbaka om två veckor för fyramånadersvaccinet. I övrigt var det mesta som i Frankrike, förutom nåt magsjukevaccin som man inte tar där och som nu är för sent att ta. Pratade vaccinationsmotstånd med läkaren - en BVC i närheten har fått lägga ner då det upptäckts att de avrått från vaccin, och ?vår? BVC har fått ta över många av de som gått där.

Och så har babygymet äntligen hittat till vår brevlåda. Blev väldigt poppis direkt, nu har hon roat sig själv i en timme vilket aldrig händer annars. :) Är i en rätt gnällig period som liknar era beskrivningar. Pratar mindre och låter mer frustrerad liksom. Och vill mest bäras alt. äta hela tiden.

Så söt liten loppa. :-*
  • Linnnn

Kan bara instämma: fy för sjukdomar! Inatt tycker jag att J hostat lite mindre, så hoppas att det vänder nu. Hade satt idag som gräns för att ringa vc, men avvaktar och ser under dagen.

Jag har en dunoverall i stl 12-18 mån som J använt nu när det varit kallt

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här