Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Ja, jag halvligger hellre än ammar från rätt bröst. Får ont i ryggen efter en natt bara på sidan.
Försöker att njuta av bebistiden så mycket jag kan nu. Han har börjat förflytta sig några decimeter, snart börjar ålandet och sen är liggadärmanladehonomtiden slut. Han är alltid så glad och med, har inte börjat tykännas.
Han har börjat använda Polarns pyjamas i 74/80 och Bodys i 74. De sitter väldigt tight så får nog gå upp till 80 snart. Rund liten kille
Magen har kännts hyffsat bra i 2 dagar nu, fått tillbaka massa energi!
66.5 lång och 7.8 kg. Po.p Body i stl 74.
Min skrutt vänder sig inte alls. Vill helst inte ligga på golvet alls, utan ska bäras. Mycket värre nu vid fyra månader, gissar att det är den ökända fasen.
Han drar 74 i det mesta, 64cm och 7,6kg
Jag ammar liggande, men flyttar honom från sida till sida. Testat att amma från samma, men då kan jag inte somna under tiden som jag gör annars.
Här är det förstås också stl 74 eller 74/80 som gäller, även på byxor. J vägde ju nästan 9 kg på kontrollen vid 3 mån.
Just nu tycker jag det märks tydligast på J att han blivit äldre genom att han har mer egen vilja. Han blir högljudd om han inte får som han vill och gör liksom ilskna ljud (inte gråt). Han tyckte ju inte heller att jag var superrolig när jag var som sjukast och bara ville ligga i sängen utan tycker att det ska hända grejer. Mest spännande är det om mellansystern tokar sig och då vi äter...
Skönt att du äntligen mår bättre Litenblomma!
Vilka goa små knubbisar ni alla verkar ha :)
Köpte lite fler bodys idag, tog 74 då och dem såg iallafall ut att funka redan nu!
13 februari ska vi tillbaka och väga/mäta lillkorven, då är han 4,5 mån. Får se hur stor han är då.
Nämen hjälp jag tror mensen har kommit igång igen! Knappt fyra månader efter förlossning och trots helamning. Känns surt :(
Hade kraftig molvärk hela lördagen och en massa härligt mörkbrunt slem i helgen. Idag var det klarrött men inte så mycket.
Hur är det för er?
Nämen hjälp jag tror mensen har kommit igång igen! Knappt fyra månader efter förlossning och trots helamning. Känns surt :(
Hade kraftig molvärk hela lördagen och en massa härligt mörkbrunt slem i helgen. Idag var det klarrött men inte så mycket.
Hur är det för er?
Ajdå. Men se det positiva! Din kropp är redo att bli gravid igen, den funkar som den ska.
Jag trodde min kom tillbaka strax innan Edvin blev 3 mån. Fick dn rosa flytning. Men bara en gång. Inget mer så min mens är inte tillbaka. Hoppas den håller sig borta iallafall tills Edvin blir 6mån :) orkar inte ha mensvärk också..
Absolut, vi vill gärna ha en tvåa. Men inte än!!
Mensen har inte kommit än, men jag fick menskoppen som jag beställt igår. Antar att det bara är en tidsfråga...
Inatt fick J feber och han har sovit väldigt oroligt. Alla andra är ju äntligen friska från influensan så jag tänkte att faran var över. Han var väldigt rosslig hela dagen igår och kräktes slem på morgonen, men var som en solstråle hela dagen ändå. Få se hur det blir idag.