erijon skrev 2018-04-28 18:04:32 följande:
Vilken lång kille! Är ni långa så han jar att brås på? Kanske inte påverkar så mycket under bebistiden.
Haha kul, vi bytte från liggdelen så tidigt, vid 5mån typ..?) eftersom han somnade i tid och otid. Har ergonomisk sittdel. Blev ingen förändring, det kom med tiden. Nu sover han nästan bara på fasta tider, precis aom allt annat han gör i sitt inrutade liv, hehe. Men det är enklare att planera för resterande familj såhär.
Tråkigt med operation, läskigt och jobbigt förstår jag. Jag har aldrig vart ifrån Edvin mer än någon timma. När jah var på återkontroll var min mamma barnvakt (mellan hans amningar haha), ca 1,5 h. Hqde ju fullt upp så hann inte tänka. Annars är han med pappan när jag handlar eller så, 1-2 h på sin höjd IBLAND.
Har allt gått bra då? Får jah fråga VARFÖR man opererat ögat? Hoppas det blir som förväntat iallafall. Aldrig kul när allt inte bara är ?som det ska?. Man blir så ledsen i mammahjärtat.
Vi är inte speciellt långa, jag är 166 cm och sambon 186 cm. Däremot var sambon 55,5 cm när han föddes så det finns kanske nåt att brås på där :)
Skönt med rutiner, vår gosse har inte riktigt kommit in i några dagliga sovrutiner utan det blir när det blir. Ibland blir det jättebra och ibland lite mindre bra, haha.
Det har gått bra. Han är opererad för katarakt (grå starr) i sitt ena öga. De har bytt ut linsen han hade inne i ögat och satt dit en ny, typ vuxenlins. Detta innebär att han behöver en kontaktlins som är stark nu men som blir allt svagare ju mer han växer in i ögats egna lins. Jätte-avancerat med operationen men läkarna är fantastiska tack och lov.
Ja det gör verkligen ont i mammahjärtat, stressnivån har varit enorm.
Söta pluttar ni har förresten! Kul med bilder :)
Hur har ni andra gjort med dop?