Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Jag vill väldigt gärna att liten ska ta napp. Jag tror att jag provat varje dag sedan de första dygnen, men det går lite trögt. Oftast spottar han bara ut den och blir arg, men ibland kan han suga på den en liten stund. Hur går det på nappfronten för er som erbjuder napp? Funderar på om jag ska testa ytterligare en modell eller om jag bara ska avvakta och hoppas att det löser sig lite längre fram.
Imorgon ska vi på hörselkontroll. Tycker mig minnas att det gjordes efter bara några dagar med de andra barnen. Hur har det varit för er? Vid det här laget är det ju dessutom tydligt att han hör.
Jag vill väldigt gärna att liten ska ta napp. Jag tror att jag provat varje dag sedan de första dygnen, men det går lite trögt. Oftast spottar han bara ut den och blir arg, men ibland kan han suga på den en liten stund. Hur går det på nappfronten för er som erbjuder napp? Funderar på om jag ska testa ytterligare en modell eller om jag bara ska avvakta och hoppas att det löser sig lite längre fram.
Har någon av era tjejer haft blödningar från underlivet? Våran hade blod i varje blöja under en veckas tid och nu är det kanske i var tredje. BB och BVC och det man läser säger ju att det är normalt och tämligen vanligt, men har utav de ~15 personer med flickor jag frågar inte haft/aldrig hört talas om det. Huvudsaken nu är ju iallafall att det håller på att ge med sig, men man vill ju liksom inte se blod lämna en sån liten parvel :)
Hur är det med era och sömn?
Clara sover gott om dagarna, men mot kvällarna till så är det som att hon precis när hon ska somna in, vaknar med ett ryck och blir jätteledsen under någon minut innan hon lugnar sig och gör sedan så några gånger innan hon somnar helt.
Väcker ni för amning?
En lustig grej med Ilse är att hon inte bajsar när hon sover. Alltså blöjan på morgonen är helt torr! Då har hon ofta legat i sängen mellan midnatt och kl 7.Hur gör era?
Hon har fortfarande ett varannan-dag-humör. Inatt var hon jättesvår att få att somna, satt tre timmar med henne och ammade från och till. Medan kvällen innan somnade hon utan problem framför ett avsnitt av Stranger Things (givetvis med ett bröst i munnen...).
Nu på morgonen låter hon lite snorig, ska kolla vad apoteket säger. 4 veckor idag! :)
Vilken fräsig orm LitenBlomma!
Jag saknar min symaskin, ska gå loss med den när vi är tillbaka i Sverige.
Vilken fräsig orm LitenBlomma!
Jag saknar min symaskin, ska gå loss med den när vi är tillbaka i Sverige.
jag vill också att Tage ska ta napp, dottern gjorde aldrig det utan använder (fortfarande) tummen. Har därför köpt massor med nappar :) de av märket Nuk funkar bäst på Tage, men han älskar dem inte även om jag försöker ge när han är mätt och nöjd. Vi får se om jag lyckas...
Nu är treåringen sjuk igen... jätteförkyld. Vill verkligen inte att Tage ska smittas men svårt att hålla dem ifrån varann när man är ensam med båda på dagarna..
Hörseltest gjorde vi oxå på på BB.
Signe har tagit napp från dag 2, jätte skönt. Har inte varit några problem med något av barnen. Använder mam?s nappar.
Hon sover bra om nätterna, vaknar och vill äta och somnar sen om. Hoppas det håller i sig.
Min tjej hade oxå blod, men bara lite och kanske 2 ggr. Men som sagt inget konstigt enligt BVC.
Vilken fin orm, ser mysig ut.
Skönt att du är piggare nu erijon