LitenBlomma skrev 2018-04-05 09:20:44 följande:
När vi har lov sover barnen olika länge så vi har nån slags självgående frukostbuffé mellan 7 och 12. Kan erkänna att jag varken gillar det eller hittar en lösning på det. Men jag unnar barnen att få sova länge när de kan. Det blir bara svårt att få lunchen till rätt tid för allas hunger men efter det är de i fas igen
Har ni bytt till sittdel? Jag har tyckt att det varit smidigt med liggdel och åkpåse under vintern. Men nu har vi ju äntligen fått vår. Jag har lite svårt att förlika mig med tanken att detta är sista gången jag använder den.
Haha jag förstår det med både tonåringar och småbarn.
Här hemma är det frukost runt 8-9 beroende på hunger oxh hur länge de vart vakna. Men det lär ju ändras med ålder , de äldsta är 6 och 7 år. Så dem är rätt morgonpigga än..
Vi bytte till sittdel vid ca 5 mån för att Edvin alltid somnade, var vi än gick. När han började få in lite rutiner så blev det tokigt när han somnade dem minuter här och där såfort vi tog vagnen. Resulterade i att han aldrig sov längre stunder. Bor i lägenhet, så när jag körde in vagnen vaknade han direkt..
Idag har jag börjar mitt försök i att få bukt med mitt största problem, som gör mig riktigt ledsen. Mitt kejsarsnittsärr är fastvuxet och ser så fult ut. Mår riktigt dåligt över det, men har gett det tid och försökt tänka att det kommer bli bättre. Men nej. Så idag ska gynmottagningen ringa mig, tänkte boka en tid för bedömning. Vill att dem ska ta mitt problem på allvar och förstå att jag inte vill att magen ser ut såhär mer.
Andra som är snittade som har samma problem? Gav det med sig? Jag är så ledsen över hur magen (vid snittet) ser ut att jag ibland bryter ihop över det. Kan ju verka larvigt och ytligt, men det känns så jobbigt.
Vet inte vad vården egentligen ska kunna göra, kanske öppna upp igen.. läskigt. Eller så vill dem att det ska få MER tid, säkert flera år innan de kan se om det behövs göras något. Det räknas säkert som kosmetiskt men jag tycker ändå det inte är okej.