Vi har varit på Öland i en vecka nu och det tjorvas väldigt med läggningen. Runt 2 timmar tar det nu mot max 30 min hemma. Så klart det är en omställning, ny miljö, mer folk och dessutom sover hon i ett annat hus än det vi oftast vistas i. Men jag hoppas det blir bättre, kl 22 är ju ganska sent och resten av familjen är inte lika tålmodiga med att vänta med middagen som vi. Låmnar dörren på glänt så hon ska höra oss och få lite fläkt iaf.
Ilses första tänder stack upp för ganska exakt en månad sedan, två i underkäken. Idag kom den tredje, i överkäken men en sidotand, som på en liten vampyr haha!
I övrigt svettas hon mycket och har värmeutslag i ansikte och nacke. Och äter sämre på dagen för att sedan sluka typ allt på kvällen. Kan själv och vill helst inte matas, så då blir det en del bröd tyvärr. Hon fräser ut när hon inte vill ha mer, så det flesta kläderna är rosa eller gulprickiga nu. Stoppar det hon hittar i munnen, tallkottar, andbajs, you name it.
Det är en del fix här som jag och mamma sköter så då får sambon ta mer ansvar för Ilse, vilket är jättebra för alla. Hon kan säga pappa (inte mamma!) så då blir sambon så stolt, även om han får erkänna att hon inte verkar ha koll på vad det betyder :)