• Aniiee

"Allt" smakar bätter med...

Nej, ni får inget "annat". Ni MÅSTE rösta på dessa.

Men ni får gärna lägga till något annat om ni svarar =) Berätta vad ni röstade på och lägg till det där andra.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Allt" smakar bätter med...
  • Aniiee

Tack för alla svar och alla röster =)

• EmberEyes

Curry, är det typ kockens gula, eller curry som i tre miljarder smak-kombinationer och maträtter som du menar?

• Aniiee
    EmberEyes skrev 2017-10-02 15:13:14 följande:

Curry, är det typ kockens gula, eller curry som i tre miljarder smak-kombinationer och maträtter som du menar?

Vilket som passar, precis som jag inte egentligen menar tabasco som sådant utan vilken hot sauce som passar.
  • Meriall
    Carambolan skrev 2017-10-01 21:39:12 följande:

Var är koriandern? #teamkoriander

#teamkoriander!!

valde citron av alternativen. Provade det nyss på pizza, gott :)
  • Tom Araya

Jag tvekade mellan tabasco och soja...det blev soja, för det använder jag mycket för att ge sälta och färg, men  med en annan arom än om jag bara använt vanligt salt istället.

Annars hade jag kunnat säga peppar, lök, vitlök, matolja, mjölk, grädde eller creme fraiche, för det använder jag också mycket av till all möjlig matlagning.

• Rakad Apa

Ahh, Tabasco. <3 Har det mycket i matlagning (senast igår). Och har det även på annan mat t ex baguette med ost och skinka. Hade det även i kaffet en gång men det var ingen hit.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Fiorenza
    Mandel skrev 2017-10-02 11:14:10 följande:
    Nej, för det är ju inte gott!
    Gul curry både luktar skunk och smakar skunk. 
    Har en kompis där både hon och dottern blir sjuka om de äter gul curry. Det säger väl allt om den kryddan!
    Är de möjligtvis allergiska mot baljväxter och/eller soja? Jag kan naturligtvis vara ute och cykla, men som mamma till en sojaallergiker fick jag lära mig den hårda vägen att bockhornsklöver som ofta finns i currypulver (det gula alltså, inte röd och grön curry så vitt jag vet) inte funkar för honom.
Svar på tråden "Allt" smakar bätter med...