• Alexi

Barnet vill aldrig vara själv

Alltså vara i samma rum, helt normalt och det växer bort med åldern. Däremot kan barnet ju inte kräva att ni alltid ska leka med leksaker, det får ni ju träna på. Typ nu leker vi med det här en stund och sen måste mamma laga mat. Typ.

• Alexi
    Fröken Söt skrev 2017-10-01 14:28:32 följande:
    Jo, just matlagning funkar rätt bra, då ger han sig efter en stund. Vi övar (försöker i alla fall) men det är verkligen utmattande att inte få en minut för att göra något annat utan att höra tjat och att han klänger på mig. Det blir ju liksom inte roligt att leka tillsammans heller när jag mest är irriterad.
    Hoppas verkligen att det är en fas som går över snart. :)
    Kan ni ha några nya leksaker som muta, som bara är i rummet bredvid. Dvs när vår dotter var precis den åldern, har jag för mig, köpte jag ett gäng nya leksaker (typ ett litet hus och små figurer till det) på en loppis och ställde i hennes rum. Det blev faktiskt början till att leka lite mer i det rummet utan oss. Inte alla dagar och inte långa stunder men en början.

Vår snart sjuåring leker också mest i vardagsrummet fortfarande. Eller sitter vid köksbordet.
Svar på tråden Barnet vill aldrig vara själv