Fler som har lämnat någon med Asbergers?
Lämnade för flera år sedan en man som med stor sannolikhet skulle få en Aspergersdiagnos om han gjorde en utredning. Undanber ifrågasättande av detta då jag gör bedömningen på goda grunder då det finns i hans släkt med mera.
Men vilket jobb det är att dela ett föräldraskap med honom!
Han kan inte ändra något. Det måste vara exakt enligt schema även om barnet har andra behov.
Han kan inte bemöta barnet om barnet ifrågasätter eller vill något. Han svarar ofta helt enkelt inte alls om det är något han inte håller med om.
Om jag vill diskutera något viktigt säger han vad han tycker och därmed har vi pratat om saken enligt honom. Ungefär så här: Jag mailar att jag vill diskutera något viktigt kring barnet. Då svarar han vad han tycker och sedan tycker han att vi har diskuterat klart.
Han hittar på saker för att det ska passa det han vill. Kan vara att jag ska ha semester vid en viss tidpunkt trots att semestrarna inte ens är satta. Kan vara att "Du ska ju ändå åka och handla så då kan du köra förbi och hämta" osv. Trots att jag absolut inte sagt ett knyst om någon semester eller handling. Rena påhitt alltså.
Så här är det hela tiden och jag upplever inte att någon förstår. Har sökt stöd på Familjerätten men där vägrade han prata om något annat än det han ville prata om och jag får inget stöd. Man ser inte mönstret.
Finns det någon mer som har lämnat en Aspergerman eller trolig sådan?