Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Det matchar ju anknäbbarna och silikonbrösten, så det är kanske inte så konstigt att det är inne. Det är bara att luta sig tillbaka och vänta på att eländet ska gå över.

• Stårschan
    BossHoss skrev 2017-09-28 12:56:32 följande:
    Ganska mycket rock/metal och alternativa stilar som har det och gör det riktigt bra med smink kläder och stil.
    Absolut, men i mina ögon är det viss skillnad på vad som funkar som vardagslook och vad som funkar på scen (exempelvis). Många som satsar på ditritade ögonbryn, enorma ögonfransar, tjockt lager foundation och opererade läppar åstadkommer ju inget annat än att se ut som halloweenmonster.
  • Stårschan
    jagärjagvemärdu skrev 2017-09-28 19:53:59 följande:
    Du pratar ju om fransförlängning, inte lösögonfransar.
    Same same but different.
  • Stårschan
    Deceree1 skrev 2017-09-29 11:15:43 följande:
    Jag har blå mascara ibland. Är det fult? Jag tycker att det är ganska snyggt. Oftast svart men blått ibland. Likadant med kajal. Jag är nog en kvarleva sen 80-talet.
    Du gör förstås som du vill, men jag tror att de flesta av oss är förundrade över att det ens går att få tag på blå mascara fortfarande. Den var som sagt inne runt 1986, men frågan är om det ens var snyggt då. Knappast mer än ett tjockt lager cerise rouge.
  • Stårschan
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 13:12:06 följande:
    Har bara sett det i programmet "unga mammor"!  Googlar och ser att hon heter Lina Lundmark. Hon som har jätteögonfransar och nu har hon också skaffat en jättemun som matchar. Det gäller att prioritera rätt när man är en så där HÄÄÄRLIGT ung mamma och inte som vi andra "gammel-mammor" som liksom nästan är färdiga att dö för att vi fyllt 30
    Googlade och kom in på hennes blogg. Så obehagligt! Varför vill man marknadsföra sig så trashigt som möjligt? Stackars människa. Men hon hade en jäkla gullig unge!
  • Stårschan
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 08:57:22 följande:
    Och så trist kan man tycka att "unga mammor" visas på teve! Om 10-15 år kommer dessa "unga mammor" vara vuxna och förhoppningsvis mogna och de kommer hata varje ögonblick av sitt unga dumma jag i teve.
    Förhoppningsvis, ja, men jag tror snarare på nån sån här variant:

Relaterad bild
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?