Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Duckan skrev 2017-09-29 10:46:02 följande:

sextiotalist, jo jag läste din kommentar om blå maskara och kände igen mig. Jag var bara 12 år 1986, men vi tjejer hade regnbågens alls färger på hela ögonlocket vid den tiden. Herre, vad vi såg ut! Sen kom högstadiet och gick till att vara helt osminkad istället.

Jag har blå mascara ibland. Är det fult? Jag tycker att det är ganska snyggt. Oftast svart men blått ibland. Likadant med kajal. Jag är nog en kvarleva sen 80-talet.
  • Deceree1
    Duckan skrev 2017-09-29 11:28:30 följande:

Deceree1, har sett att det finns blå maskara igen, men fått för mig att den är av mörkare sort?

På 80-talet var den knallblå och nej, det är jag inte så sugen på igen. Men, man ska aldrig säga aldrig..

Ja, den är absolut mycket mörkare blå den här. Det är inte bara det jag gillar från 80-talet. Jag saknar en hel del från den tiden. Musiken, kläderna, frisyrerna....
  • Deceree1
    Duckan skrev 2017-09-29 12:47:14 följande:

Deceree1, musiken lever i allra högsta grad hemma hos oss. Vi spelar uteslutande 80-tal, med undantag för Kent och Maiden.

Förlåt att vi hamnade ot ts.

Haha samma här. Men det är Eyrytmics, Eureaser och Yazzo som är dom största favoriterna. Gärna högt :))
  • Deceree1
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 16:28:08 följande:

Jag hade lila mascara på 80-talet.

Någon annan?

Jag hade det men det var bara vid en kort period. Jag va så nöjd med det blåa.

Men lösögonfransar kan jag inte tänka mig att jag skaffar. Jag tror att man inte kan tvätta sig i ansiktet hur som helst, och det vill jag kunna göra :))
  • Deceree1

PS, min dotter har lösögonfransar ibland men dom är inte det minsta groteska. Man kan nog välja storlek och tjocklek och sånt, precis som med löshår

• Deceree1
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 23:12:54 följande:

jag tyckte det var urläckert med blå mascara

Jag med :) jag hade både ljusblå mascara och mörkblå. Likadant med kajal, både ljus- och mörkblå. Och jag var skitnöjd. Nu använder jag mörkblått ibland och svart ibland :))))
  • Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 23:21:03 följande:

Men vad gör alla tjejer som har de där kolsvarta klumelurerna där ögonbrynen normalt ska sitta OM modet går ur tiden? Liksom så pinsamt att sitta där på ICA i kassan och var helt ute. Kolsvarta grova streck och inte ett ögonhår så långt man kan se...........

Ja fy faan vad dom kommer att ångra sig. Likadant med alla som tatuerar hela underarmarna och låren. Å stackare alltså va som kommer att ångra det. Nån gång.
  • Deceree1

Jag såg en tjej som jobbade i kassan på Lidl. Eftersom jag sällan handlar där så känner jag ingen av personalen. Men iaf.. hon hade jättelånga fina fransar och jag blev tvungen att fråga om de va lösögonfransar eller om det va hennes egna. Hon blev lite generad men också mycket glad och svarade att det va hennes egna. Det kanske inte är så vanligt att man frågar nån man inte känner om en sån sak.

Vad vet jag ?

• Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 01:39:03 följande:

Men så fint. Tänk om hon nödgats svara att det var konstgjorda fransar från Åhléns. Då hade hon väl skämts och du hade gått därifrån rodnande uppifrån och ner? Liksom inget är som skammens rodnad när man bara vill väl.

Fast det är ju så populärt bland ungdomar så hon hade nog blivit glad ändå. Att nån la märke till det :))
  • Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 09:05:54 följande:

Och hur matchar man ett par "groteska lösögonfransar"?

Varför tar du för givet att hennes ögonfransar är groteska? Vanliga lösögonfransar ser ut som ens egna, bara lite längre.
  • Deceree1
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-30 13:49:43 följande:

Det är TS som använder ordet "grotesk"! Jag har bara sett EN med lösögonfransar och det är jäntan som är med i "unga mammor" på teve.

Kolla in Linnea, farmen 2017. Där kan vi snacka lösfransar :))
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?