• Anonym (Knäckt)

Ni kvinnor som fått ensam vårdnad, snälla hur?

Ni kvinnor som genom rättegång fått ensam vårdnad över ert/era barn - snälla, hur gick det till?

Mitt ex knäcker mig. Jag är så nedbruten av hans beteende så att jag snart bara ger honom pojken och säger: bara låt mig vara nu, ta pojken om du vill.

Han hotar mig med allt möjligt. Han har gjort orosanmälan. Han har slagit mig. Han har skadat mig på olika sätt. Han har knäckt en helt normal tjej (mig) med ambitioner och ett bra ordnat liv.

Utåt är han en bra "engagerad" pappa. Det är inget fel på honom mer än att han vill krossa mig. Jag har det på sms. Han vill krossa mig. Han försöker med allt och jag drunknar.

Snart får han ensam vårdnad om det fortsätter. Han kan få en vetenskapsman att tro att jorden är platt. Otroligt charmig och pondus för hela slanten.

Soctanten sa till mig som hon sa till honom: ansök om ensam vårdnad !

Pojken är 2 år.

• Svar på tråden Ni kvinnor som fått ensam vårdnad, snälla hur?
  • Anonym (Knäckt)

I mitt fall kommer pappan ansöka om ensam vårdnad. ENDAST för att skada mig. Han vet att min pojke är allt jag har. Att jag är världens bästa mamma för min pojke och han klarar inte av det. Han har träffat en ny tjej som han försöker göra till mamman till min pojke. Jag ska bara försvinna liksom.

Han tror att jag är som hans andra ex, att jag bara ska glömmas bort och läggas "bakom sig". Men jag är hans barns mamma. Jag kommer alltid existera. Men han kan inte tänka sig det. Han vill få bort mig.

• Anonym (Knäckt)

Har bara hört att det är enklare idag efter någon lagändring. Man kan skylla på tex samarbetsproblem.

Vad är ert tips på att jag ska slippa denna mobbningen av honom? Jag vill att sonen ska träffa sin pappa, det har båda helt rätt i men hur ska jag som mamma komma ifrån det här nedbrytningen/mobbingen/elakheterna från pappan?

• Anonym (Knäckt)

Jag, mamman har boendet idag.

När jag flyttade från honom i januari i år så var pojken hos mig till 90% av tiden. Dels för jag tyckte att pojken var så liten 1,5 år bara och dels för att pappan inte visade större intresse. Han kunde försvinna i dagar, ibland veckor. Så pojken och jag levde ihop.

Tills för ca två månader sen då pappan bestämmer att han vill ha fasta dagar för nu har han minsann träffat en tjej och vill veta när han ska ha pojken. Ett schema. Så han gör ett schema på växelvis boende, slutar ge mig underhåll och han kontaktar försäkringskassan om halva barnbidraget (han har HÖG inkomst men vill ändå åt dessa hundralappar..) och nu måste jag alltså bara följa hans bestämmelser pga rädsla.

Han vill inte ha sin son, han vill bara slippa betala underhåll mm. Han vet att detta skadar mig. Dels ekonomin, dels att jag och min son är så himla nära och nu bryter han det.. Vad ska jag göra? :(

• Anonym (Knäckt)
    Kjell2 skrev 2017-09-30 16:52:09 följande:

Du ska kontakta familjerätten för att försöka få till ett fastställt umgängesavtal. Går inte det ta det till tingsrätten.

Överväg att anlita ett ombud.

Tack för dina svar.

Är bara så rädd att jag begär ensam vårdnad men istället förlorar den. Vi pratar om en människa (pappan) som kan sin grej. Han har så himla stort inflytande på människor. Kvinnor faller som käglor. Män respekterar honom. För han ser så viktig ut och han inger förtroende.

Han kan tala för sig.

Och jag är så svag. Han har kört mycket gaslightning på mig. Känner mig svag och knäckt. Nästan att jag också tror på honom när han säger att han är bättre pappa än vad jag är mamma. Detta vet jag inte stämmer. Han kan lätt få för sig att igen överge sin son.

Jag avskyr att han först nu vill träffa sin son 'regelbundet' ENDAST för att han inte har råd längre att betala underhåll (dejtar man så vill han hellre att pengarna ska dit). När sonen är hos sin pappa så är han först på förskolan och sist hem... Han låter honom äta frukost på förskolan till och med.. Känns som han inte vill ha sonen utan mer hämnas/skada mig.

Hatar ALLT detta! Vill bara ta min son och få ett lugnt liv. Ge sonen all trygghet och kärlek. Hans pappa använder alla människor som spelbrickor :(
  • Anonym (Knäckt)

Är det lönt att polisanmäla händelser där jag bara har ett vittne? Av tex 30 olika misshandeltillfällen?

Svar på tråden Ni kvinnor som fått ensam vårdnad, snälla hur?