• Anonym (öpoiuytgfhjk)

Ni kvinnor som fått ensam vårdnad, snälla hur?

Elakheterna från pappan kan du komma ifrån genom att helt enkelt kräva att all kontakt enbart ska handla om relevanta saker kring pojken.
    Har han varit hos läkaren och fått medicin som han ska ta även under din/hans vecka? Då ska detta meddelas. ALLT annat ska du ignorera hur svårt det än är. Tala om att du inte kommer att svara om han ringer, allt ska ske via sms eller mail. Skaffa ett annat telefonnummer/mailadress som någon annan har så får de skicka vidare relevanta saker till dig.
    Skriv att du inte vill att han kontaktar dig på något annat vis alls någonsin och svara   A L D R I G   på något som inte har med barnet att göra och svara aldrig på de sätt du sagt ifrån att han ska kontakta dig på.

Gå sen i terapi för att stärka dig själv, det finns också en hel del saker du kan göra själv. Du VET ju att skiten han skriver om dig inte stämmer, det är hans egen sjuka hjärna som kokar ihop sånt för att han känner sig underlägsen dig eller har behov av att kontroller allt omkring sig och få allt som han vill.

Vägra spela med i hans spel, vägra brytas ner. Skitsvårt! Men ta hjälp, kolla upp alla möjliga terapier, psykologsamtal, KBT, hypnos osv. Prata med vänner, visa på hur han beter sig mot dig så att fler vet. Skäms inte! Det är inte DU som gör fel här.

• Anonym (öpoiuytgfhjk)
    Anonym (.) skrev 2017-09-28 08:44:33 följande:

Ensam vårdnad kommer ingen av er få. Även fel av dig att tro att du bara kan få ensam vårdnad. Det är till för när föräldern är riktigt olämplig på grund av droger, eller någon slags mental nedsättning.

Dagsaktuella boendet spelar ingen som helst roll överhuvudtaget för vilken förälder som får det i framtiden. Boendet kan skifta när som helst.
    Jo, man kan få ensam vårdnad om det handlar om samarbetssvårigheter tex. Det dagsaktuella boendet spelar visst en viss roll i det hela. Den barnet har bott mest med har en fördel om iom det om denne inte är totalt kocko i roten, den som bor kvar så att barnet slipper byta förskola etc har också en fördel.

• Anonym (öpoiuytgfhjk)
    Anonym (.) skrev 2017-09-28 09:00:26 följande:

De där samarbetssvårigheter måste i så fall vara så grava att man skriker på varandra och helt har tappat förståndet.

Det där med boendet stämmer inte alls. Den barnet bott mest hos har inga fördelar alls. Jag har själv erfarenhet inom ämnet jag vet, du vet inte alls.

Du har ju ingen aning om vad jag vet om ämnet eller inte Och jag har bara ditt ord på att du har det och av vad du skriver så upplever jag att du inte har någon erfarenhet alls. Men det spelar ingen roll, jag tänker inte diskutera detta då det är helt OT för trådstarten.

Jag vet att boendet visst spelar roll, du vet att det inte gör det. TS gör bäst i att kontakta ett ombud som kan föra hennes talan i det hela och denne får avgöra vad denne tror är bäst i TS fall.
Svar på tråden Ni kvinnor som fått ensam vårdnad, snälla hur?