• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

BinniBoo skrev 2018-10-07 15:33:40 följande:

Håller tummarna för att ni ska lyckas.

Har testdag 18/10 så vi är rätt nära varandra.

Jag skulle aldrig glömma testdagen haha. Jag är testoman och lär börja testa på tisdag eller onsdag då jag inte kan hålla mig. Jag plussade på RD 9 med sonen och RD 8 sista försöket som resulterade i missfall.

Hur räknar man RD?
  • Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-07 15:33:40 följande:

Håller tummarna för att ni ska lyckas.

Har testdag 18/10 så vi är rätt nära varandra.

Jag skulle aldrig glömma testdagen haha. Jag är testoman och lär börja testa på tisdag eller onsdag då jag inte kan hålla mig. Jag plussade på RD 9 med sonen och RD 8 sista försöket som resulterade i missfall.

Hur räknar man RD?
  • Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-07 17:47:11 följande:

RD 1 är dagen efter insättning. Sen hur tidigt man kan plussa beror på hur många dagars odling man har satt in. 5 dagars kan man testa plus tidigare än 3 dagars.

Sen beror det på om man tar ovitrell eller liknande som kan ge ett falskt positivt gravtest. När jag gjorde IVF med yngsta sonen testade jag från RD 4 bara för att se att ovitrellen gått ur kroppen, vilket det hade.

Nu har jag bara gjort en insättning av ägg vi fick till frysen så går inte på några hormoner nu.

Sen ska man ju alltid tänka på att alla är olika. Vet folk som plussat redan på RD 7 men vet oxå folk som inte plussat förrän festdag. Så plussat man inte tidigt betyder det ju inte att det är kört heller. Sen är olika gravtest olika känsliga. Jag plussade med clearblue digital som funkar upp till 5 dagar innan beräknad mens och sen slipper man fundera över spökstreck då det står om man är gravid eller inte och inte behöver tyda något plus. :)

Okej det har inte gått så lång tid för mig än så väntar med att testa...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-08 06:41:38 följande:

Vi tjuvtestade i morse.. 14 dagar sedan äggplock och nionde ruvardagen. Min man ville inte eftersom kliniken sa att testet kan visa fel, men jag stod på mig.. :)

Hjärtat hoppade ett extra slag eftersom det är ett tydligt streck (efter typ 200 gjorda test de senaste 2 åren), men ingen aning om man ska våga tro..

Men ojdå... ja det ser ju verkligen ut som ett positivt resultat... håller tummarna att det blir så även om några dagar igen... :)
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-08 08:06:11 följande:

Godmorgon,

Känner ni någonting? Förutom svullen mage? Har lite som tidigare lite smått värk i magen men absolut inget annat. Och jag skulle nog inte ens säga att min mage är speciellt svullen, inte hård, ingenting. :/

Godmorgon godmorgon... nej jag känner ingenting heller... känns verkligen som dåligt tecken att man inte har någon som helst symtom... inte ens någon liten känsla... så nu går jag mest och väntar på att mensen ska komma...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-08 09:16:00 följande:

Tänker att man kunde få något litet tecken iaf, men det är väl bara att vänta å se....

Du känner ingenting heller eller?? Jag känner verkligen inte att jag skulle kunna vara gravid iaf... och så är det en låååååååååång vecka kvar innan ens testdagen är.... asså trodde aldrig att det skulle gå såhär långsamt...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-08 10:17:59 följande:

Ja dagarna har aldrig gått så långsamt i hela livet känns det som? och så lätt att fundera och grubbla mer än man borde och känna efter alldeles för mycket.. Det här är det enda som cirkulerar i  mitt huvud just nu 

Har ni tänkt tjuvtesta..?

Jag kommer inte att tjuvtesta... gör det på testdagen om inte tom dagen efter eller så.. får se när känslan kryper på... hehe

Har ju inte räknat ut när mensen ska komma men väntar ju mig att den ska göra det... och tror att den har gjort det varje gång det rinner till där nere... men då är det ju bara dessa tabletterna som man tar.... längtar tills man kan sluta med dom..
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-08 10:53:59 följande:

Det är väl vanligt att få mer flytningar vid en graviditet, men inte ens det kan man ha som ett litet tecken nu. Igår när vi var ute trodde jag bokstavligen att jag hade fått urinläckage, usch tabletterna är jobbiga!

Ja man känner sig ju inte speciellt fräsch kan jag inte säga... sex är ju ingenting som man är speciellt sugen på heller känner jag när man vet att det jävla kletet är där inne... man blir ju äcklad.. dock inte sambon han skiter i vilket... hahah...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-08 11:12:34 följande:

Trodde inte man fick ha sex 2v efter äggplocket räknat pga infektionsrisken.... inte för att jag känt för det nu efter tabletterna ändå:/ Sambon skulle säkert strunta i det men jag känner mig bara ofräsch. Visst kan man ha kul i duschen men men vi har inte haft sex alls. :/

Nej 2 dagar sa dom väl.... inte 2 veckor..
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-08 12:39:06 följande:

Bara läst, allt från 5 dagar till 2v... dem sa inget iofs på Sahlgrenska. Men olika kliniker verkar säga olika. Men då är det ju fritt fram då;)

Jaha ja... får hoppas det inte blir någon infektion av det då... men det borde man väl ha märkt nu isf...

Usch vilket ruggigt väder det är ute idag.. en riktig mysa i soffan dag.. dottern kommer idag så ska försöka sno åt mig några kramar sen tror jag allt...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska