• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

Kawi skrev 2018-10-01 11:03:55 följande:

Håller alla tummar för dig och för att det går bra idag! 

Vi fick ju veta vid insättning att endast ett av fem befruktade ägg hade utvecklats tillräckligt, så vi fick sätta in ett, och inget till frysen.. lite förvånad faktiskt, och väldigt besviken. De skulle dock fortsätta odla de övriga fyra uti fall att de utvecklas tillräckligt för att frysa. Vet inte om det är vanligt att det händer..? Många frågor i huvudet.. :( 

Ingen som har ringt än så jag antar att det blir insättning vid det klockslag som är bestämt idag... men man undrar ju hur många ägg som klarat sig och om det blir något till frysen.. förstår att du blev lite besviken det kommer jag oxå bli om det skulle vara så att man bara får ett... men då får man hoppas och hålla tummarna för att det är guldägget som är där inne nu..
  • Vildismamma

Då va ägget inne... har även ett till som dom ska se om det lyckas hålla sig till dag 5 då åker det in i frysen... håller verkligen tummarna att det klarar sig oxå...

men då är det bara att vänta nu till testdagen kommer... hehe detta är en väldigt konstig känsla.. man vill typ inte röra sig av rädsla att ägget kommer ramla ut... men så funkar det nog inte...

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-01 15:17:59 följande:

Ååå vad skönt att det är klart nu! Nu ruvar vi och hoppas på guldägg : )

Det är verkligen en jätte konstig känsla, man vet att det inte kan ramla ut men ändå vill jag inte nysa. Haha.

Det värsta nu är två saker, väntan och vaginaltabletterna!!! Fy! Hade hellre tagit en spruta 3ggr om dagen!!

Tycker inte det är jobbigt att ta tabletterna men jag har ont i magen, den är spänd och värker.. antar att det kanske kan vara tabletterna som gör det men hoppas att kroppen vänjer sig så det slutar snart... riktigt jobbigt att gå runt och ha ont i magen hela dagsrna... får en hur det blir med det med tiden....

ja nu ruvar vi och bara väntar tills testdagen är...

min kompis sa att man fick hitta på saker för att lixom få tiden att gå så får se vad vi hittar på här hemma.... =)

Hur känns det för dig??
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-01 16:05:58 följande:

Alltså Lutinus, tycker det varit ett rent helvete så här långt.. :) Magen så stor och svullen som om jag var gravid i fjärde månaden och hård som betong, svårt att sova, svårt att ta djupa andetag, ont när jag går, yrsel, illamående, synfältet flimmrar och det svartnar för ögonen.. Helt "normalt" enligt kliniken?

Blev så himla deppig nu då de ringde och sa att de övriga fyra inte utvecklat sig tillräckligt bra för att frysa, så vi fick noll till frysen! På VUL var de ju så himla positiva först, att jag hade så många äggblåsor, och sen var det jättebra att vi fick ut 8 ägg och 5 befruktade, och sen noll till frysen - så deppigt :( Men ett befruktat ägg ska vi förstås vara tacksamma för, och hålla alla tummar för att det är guldägget..

Vi håller tummarna att det som du ruvar på nu är det guldägget ni behöver... vi vet ju inte riktigt heller om det andra ägget kommer att klara sig... det får vi väl veta nästa vecka antar jag,,,

Okej men då är det inte ovanligt att man har ont i magen då, men vi hoppas nog ändå att det kommer att dämpa sig lite... detta är ju pesten...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-01 15:59:12 följande:

Ja magen är spänd och sitter jag på huk känns det som mensvärk just då. Men kanske inte så konstigt efter allt man gått igenom...

Annars känns det bra, måste också fördriva tiden med nåt mest för att skingra tankarna, samtidigt som man vill ta det lugnt hemma bara. Men några svettiga aktiviteter dem närmaste veckorna blir det iaf inte!

Kommer oxå ta det lite lugnt med träning... promenader blir nog det enda...
  • Vildismamma

HUr går det för er alla?? Själv ligger jag hemma i min säng och slappar då jag tog ledigt från jobbet idag..

har fått order från sambon att jag ska ta det lugnt idag och bara götta hemma och det säger man ju inte nej till.. :)

Kommer väl inte höras så mycket från denna sidan då vi alla ruvar och väntar på våra testdagar... men hoppas allt går bra för er.. :)

• Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-02 09:29:55 följande:

Jag är också hemma men pga att jag är sjuk. Har väldigt ont i magen av lutinus, ligger som en molande värk i nedre delen och sen även som kramp upp i fiffi. Förlåt för informationen! Lite jobbigt ändå. Men men..

Ska försöka fördriva dagarna här hemma bäst det går.

Jag har oxå ont... jag hoppas ju på att det snart ska försvinna annars blir det nog så för mig att jag måste sjukskriva mig från jobbet... svårt att gå på jobbet och låtsas som ingenting när det krampar i hela magen... rätt bra pokerface har jag men inte så mycket... hoppas verkligen att kroppen vänjer sig så det blir bättre..
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 09:05:16 följande:

Hej:)

Förutom läckage (känns det som) mellan benen så är allt bra! (Ursäkta infon) Tummen ner för Lutinus men förstår att den gör nytta såklart.

Jag jobbar annars och FÖRSÖKER tänka på annat... svårt! Många som frågar hur jag mår, hur det känns, men nej det känns ingenting just nu! Är ju liksom inte gravid än, är befruktad men inte gravid.

Så egentligen vill jag bara säga till alla att vara tysta nu några veckor framöver, så tycker det är skönt att kunna skriva här inne mer er som faktiskt förstår.

Så det kommer säker något litet meddelande här emellanåt. : )

Ja verkligen tummen ner för dom skittabletterna... hoppas dom gör sitt jobb så det är värt att känna såhär ett tag...

jag har inte berättat det för så många så ingen som tjatar på mig, det är rätt skönt faktiskt...

Klart att du kan skriva här inne.. jag går in med jämna mellanrum och kollar om någon har skrivit något.. skönt att ha folk att prata med som är i samma situation...

Kan väl kallprata lite oxå?? Var bor ni någonstans? Om vi lyckas med det här kanske vi skulle träffas och prata lite... :)
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 09:49:53 följande:

Ja det tycker jag absolut vi kan göra!

Bor i Göteborg-Gårda. Är 38 och sambon 30 : )

Vart bor du?

Och ni andra får joina i kallpratet också om ni vill:)

Klart alla får vara med... :)

Vi bor i Kärra på Hisingen.. jag är 35 och sambo snart 31..

Har en dotter sen tidigare förhållande så vi är inte barnlösa helt men sambon vill gärna ha ett barn till så då säger ju inte jag nej.. gick ju inte så smidigt som vi trodde men då är det ju faktiskt skönt att det finns hjälp att få...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 10:40:36 följande:

Har också ett barn sen ett tidigare förhållande, en son.

Sambon har inga, och vi trodde ju faktiskt också att det skulle vara relativt enkelt, iaf han. Men jag hade mina tvivel då åldern har sin inverkan många ggr... och visst var det så. Sen behöver det ju inte vara åldern såklart men klart man blir lite stressad. Vi båda är ju fungerande helt å hållet på pappret. Men det finns väl en mening med allt. :)

Ja så är det väl.. vi hade få simmare här hos oss så därför det var bra med lite hjälp...

Så nu hoppas vi ju verkligen på att detta ska hjälpa oss och att det inte ska vara för himla krångligt.. men vi håller våra tummar..

hur gammal är din son?
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska