• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-10-05 13:11:53 följande:

Min sambo är också iväg nu men till på söndag så det blir mamma-son häng hela helgen. Mysigt med lite egentid också:)

Det låter ju riktigt mysigt.... får han äran att sova i din säng oxå då?? :)

Det ska jag och min dotter göra om några veckor... en tjejhelg.. :)
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-06 14:48:00 följande:

Usch så ledsen jag är nu, hämtade posten som jag inte tagit in på ett par dagar...

ett brev från Sahlgrenska, två ledsamma meningar om att inget av dem 2 äggen som var kvar var frysdugligt. :(

Ledsen för din skull, men då håller vi tummarna på att dom äggen inte behövs ändå...

väntar oxå på svar om det ägget som vi hade kvar efter insättning klarat sig.. får väl veta det på måndag antar jag..
  • Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-06 17:01:36 följande:

Jisses vad jag har mått dåligt idag. Började lite redan igår men då var det bara trötthet och sura uppstötningar som jag typ aldrig har! Idag har tröttheten varit extrem men har även haft molvärk och illamående. Var precis gränsfall till att spy. Gick och la mig med sonen vid 13.30 och sov tills nu. Men tröttheten klamrar sig fast ändå. Herregud!

Hur mår ni andra?

Fydå... får hoppas att det går över snart då.. hur har du haft det med dina andra graviditeter?

Jag mår som vanligt och det skrämmer mig lite att det inte har fastnat någonting där inne.. men försöker att inte tänka på det utan väntar tills testdag så får vi se..
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-06 22:07:34 följande:

Ja det är jobbigt! Kan nästan glömma bort ibland att man kanske inte alls är gravid. Och inget kul skämt alls att det ser ut att vara en bebis i magen.. :)

Min mage ser förresten snarare ut som femte månaden. Asstor! Och går liksom inte att dra in heller.

Man känner nog efter alldeles för mycket, funderar också hela tiden om det inte är mensvärk jag känner..

Men har dom sagt att det är normalt att den kan bli så svullen magen av tabletterna??
  • Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-06 23:32:38 följande:

Var ju ett tag sen sist och speciellt första så kommer knappt ihåg haha. Men har för mig jag sov rätt mycket när jag väntade förra. Illamåendet har kommit och gått i början men tror inte det började så här tidigt. Å speciellt inte sura uppstötningar. Hade jag problem med i slutet av graviditeten med äldsta kommer jag ihåg.

Men symptom har alltid kommit tidigt på mig. Speciellt att jag måste kissa betydligt oftare (vilket jag även gör nu) och tuttarna exploderar direkt. Brukar aldrig vakna mitt i natten å gå på toa som jag fått göra de senaste dagarna..

Vissa känner ju inget alls så att du inte känner nåt behöver ju inte betyda något alls egentligen. Håller tummarna för att du har sån tur så du slipper dessa jobbiga symptom :) När har du testdag?

Ja det hoppas jag ju på oxå... men man är ju väldigt väldigt negativ och tror ju inte att man ska ha den turen att lyckas lixom...

har testdag den16/10 så det är ju ett tag kvar men försöker att inte tänka på det... kanske tom glömmer av att man ska testa den dagen.. om inte mensen hunnit före då...
  • Vildismamma

Idag blir det golvläggning i köket... herregud så spännande det ska bli.... man kommer verkligen att märka en skillnad... tjohoo

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-07 08:24:55 följande:

Vad roligt! Alltid så kul att se slutresultatet:)

Idag blir det Universeum med lilleman, jättelängesen vi var där... igår var vi inte ut nånting, fixade bara hemma hela långa dagen. Ser ut att vara gott väder idag också:)

Så himla typiskt att det skulle vara så bra väder idag när man har bestämt att man ska greja inne, men men det slår aldrig fel...

kanske att jag lägger ut före och efterbild... ;)
  • Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-07 15:33:40 följande:

Håller tummarna för att ni ska lyckas.

Har testdag 18/10 så vi är rätt nära varandra.

Jag skulle aldrig glömma testdagen haha. Jag är testoman och lär börja testa på tisdag eller onsdag då jag inte kan hålla mig. Jag plussade på RD 9 med sonen och RD 8 sista försöket som resulterade i missfall.

Man vill ju gärna veta så fort som möjligt... men känns som att om man gör det för tidigt kan man bli besviken om det ändå inte blir så till slut... man läser om massa som skriver... vet att man inte ska kolla vad alla skriver men gjorde det i början och det sitter lite kvar...
  • Vildismamma

Jag skulle aldrig glömma testdagen haha. Jag är testoman och lär börja testa på tisdag eller onsdag då jag inte kan hålla mig. Jag plussade på RD 9 med sonen och RD 8 sista försöket som resulterade i missfall.

Hur räknar man RD?
  • Vildismamma

Hur räknar man RD?
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska