• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

Elcca skrev 2018-09-29 18:46:53 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.

Önskar dig stort lycka till imorgon!!

Det låter ju jättebra att 8st blev befruktade... försök att inte tänka så mycket på det, det kommer nog bli en lyckad insättning imorgon... är du oxå på Sahlgrenska?
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-29 19:38:08 följande:

Tack! Jag hoppas verkligen det!

Ja, vi är på Sahlgrenska! :)

Trevligt... :) jag ligger en dag efter då beroende på om dom ringer imorgon och säger att 6 eller fler har befruktat sig... då får jag vänta till på torsdag.. jag hoppas faktiskt på torsdag av någon anledning men blir det måndag så blir det... någon som vet om man kanske ska ta det lugnt i några dagar efter insättning? För jag har ett rätt fysiskt jobb så tänker om jag ska ta ledigt i någon dag eller två efter insättning... därför hade det varit bra att göra det på torsdag för då hade jag kunnat vara ledig på fredag och sen oxå få vara ledig under helgen och slippa jobba...
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-29 21:14:23 följande:

Okej! Hoppas då att de har skött sig väl och blivit många fina befruktade ägg! :)

Jag hade nog varit hemma några dagar om jag haft möjligheten, alltid skönt efter en sån påfrestning som detta ändå är. Annars säger dom att man ska i stort sätt leva som vanligt, men undvika tunga lyft mm.

Då blir det nog att jag blir hemma för det kan bli lite tunga lyft på mitt jobb... får prata med chefen..
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-29 22:42:33 följande:

Spännande :) visst är man otålig och vill komma vidare, och nästan göra insättningen så snart som möjligt, men det verkar ju vara bra om de väntar fem dagar, för då kan de lättare välja ut de "starkaste", förstod jag det som.

Jag frågade idag om man skulle ta det lugnt och undvika lyft osv, men läkaren sa att det inte finns några belägg för att ansträngning eller tunga lyft minskar möjligheterna :o Hon menade att det inte finns något man kan göra för att påverka och man ska leva precis som vanligt, det enda man möjligtvis kunde undvika var långdistanslopp.. :)

Men visst säger instinkten att man helst vill ligga helt blickstilla! :) jag vill typ ligga i sängen nu fram till testdagen...

Ringer de imorgon och berättar hur det gått..? Hoppas på flera fina befruktade ägg!

Okej då är det ingen fara att man lever som vanligt då... men ändå kanske skönt att vara hemma från jobbet.. :) brukar inte vara hemma.. då kan man kanske hitta på något annat..

jag hoppas att dom ringer imorgon och säger att vi kan komma på torsdag istället men inget som jag kommer att gå och tro.. men det kommer nog inte att hända så telefonen kommer nog att vara tyst idag... har tid imorgon 14:15 och ingreppet är väl inget speciellt så man kan väl jobba innan...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-30 08:16:39 följande:

Dem ringer före 12 idag om det blir någon ändring står det i våra papper, annars åker vi bara in vi har tid 14.

Ja precis, 6 eller fler så blir det odling 5 dagar istället.

Man vill ju bara veta!

Lycka till idag då... så häftigt att ni är såååå nära nu... sen är det bara att vänta och se om något händer
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-30 12:07:10 följande:

Har du hört något?

Jag har knappt kunnat sova inatt. Har varit nervös för att inget skulle klara sig till insättningen idag. Men ingen har ringt ännu..så strax åker vi upp till SU för insättning! :)

Lycka till... spännande med insättning nu då.. :)
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-30 14:11:53 följande:

Tack! :) nu va den på plats! Och ytterligare 2 gick till frysen och resterande 5 ska dom odla vidare tills imorrn! Så det va ett fint resultat denna gången! Nu börjar ruvartiden.

Gud vad spännande då är det bara att vänta nu då.. när sa dom att ni ska ta erat första test för att se om du är gravid..

Ingen som har ringt till oss här så det blev inte 6 eller fler befruktade antagligen.. nu är jag rädd för att ingen kommer att klara sig till imorgon... usch och fy så nervös jag är nu... hoppas inte på något negativt samtal för då blir jag förkrossad..
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-30 13:51:42 följande:

Ingen ringde så nu är vi på plats:)

Så spännande!

Hur gick det för er?? Några till frysen?
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-30 14:23:42 följande:

[quote=79099324][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-09-30 14:16:28 följande:[/quote-nick]Hur gick det för er?? Några till frysen?[/quote

Av 7 ägg hade 4 blivit befruktafe men 3 som hade delat sig bra. Så ett in två till frys men dem meddelar om ett par dagar. Det dem satte in nu hade delat sig lite till:)

Så hoppas jag att vi oxå får några bra befruktade ägg... just nu är jag nervös att det inte ska finnas något imorgon... men håller tummar att det inte kommer något samtal innan 12 imorgon...

shit va sjukt att vi ska ruva tillsamman.. får vi följa varandra och tänkt om vi lyckas... :)
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-30 21:01:19 följande:

Ja jag känner mest för att ligga helt stilla i två veckor nu :) Har du hört något idag? Lycka till imorgon, det kommer gå jättebra, och fort! :)

Nej blev inget samtal idag så det blir att sätta in ett 2dagars imorgon om dom inte ringer innan... hoppas verkligen inte att dom ringer innan och att det finns mer än ett ägg som har klarat sig bra.. väldigt nervös nu faktiskt för man vill ju bara att det ska gå vägen lixom...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska