Kawi skrev 2018-09-29 22:42:33 följande:
Spännande :) visst är man otålig och vill komma vidare, och nästan göra insättningen så snart som möjligt, men det verkar ju vara bra om de väntar fem dagar, för då kan de lättare välja ut de "starkaste", förstod jag det som.
Jag frågade idag om man skulle ta det lugnt och undvika lyft osv, men läkaren sa att det inte finns några belägg för att ansträngning eller tunga lyft minskar möjligheterna :o Hon menade att det inte finns något man kan göra för att påverka och man ska leva precis som vanligt, det enda man möjligtvis kunde undvika var långdistanslopp.. :)
Men visst säger instinkten att man helst vill ligga helt blickstilla! :) jag vill typ ligga i sängen nu fram till testdagen...
Ringer de imorgon och berättar hur det gått..? Hoppas på flera fina befruktade ägg!
Okej då är det ingen fara att man lever som vanligt då... men ändå kanske skönt att vara hemma från jobbet.. :) brukar inte vara hemma.. då kan man kanske hitta på något annat..
jag hoppas att dom ringer imorgon och säger att vi kan komma på torsdag istället men inget som jag kommer att gå och tro.. men det kommer nog inte att hända så telefonen kommer nog att vara tyst idag... har tid imorgon 14:15 och ingreppet är väl inget speciellt så man kan väl jobba innan...