IVF - Sahlgrenska
Vad härligt :)
Vi kör också korta och icsi.
Jag kör på 150 på gonal f.
Vad härligt :)
Vi kör också korta och icsi.
Jag kör på 150 på gonal f.
Idag var vi på ultraljud, 14 ägg tror jag det var. Så plock blir det på tisdag.
Fick först att vi skulle ta ägglossningssprutan 23.55 imorgon och jag trodde jag skulle dö för är aldrig vaken så sent men tänkte att jag får ställa klockan o snällt gå upp... får ett samtal när vi åkt därifrån att de kom på att förra plocket så hade ägg släppt tidigare och de ville inte riskera det så nya tiden blev 02, dog lite mer haha men bara gå upp och fixa det.
Går allt bra så sätter vi tillbaka 2 embryon på torsdag :)
Det har vart svårt för honom men det har gått. Det tar sin lilla tid men går tillslut.
Är inte riktigt avvis för måste va sjukt svårt att gå in i ett rum och samtidigt ha koll att de hamnar i röret..
Hejhej!
Ny här på familjeliv och hittade precis denna tråd vilket gjorde mig överlycklig. Man känner sig så ensam i denna situation, så det känns underbart att få prata med några som är i samma sits!
Vi har fått våran första tid på Sahlgrenska den 21 december!
Så jag hänger gärna med i denna tråd! :D
Jag gör min ivf på Sahlgrenska, har gjort en misslyckad ET, och nu precis en FET för några dagar sedan.. hur går det för dig?
Är så spänd inför mötet, men tänkte ställa er frågan som redan haft ert första besök.
Vad händer och vad görs på första besöket?
Tack ?
Jag har testdag 8/12 :) jag har fått tillbaka en 5 dagars blasto från frysen. Någon som har några erfarenheter? Har tidigare fått tillbaka en 2 dagars ET men som inte klarade sig. Är det egentligen någon skillnad för testning? När har ni pussat, nii som lyckats?
Åh tack snälla!
Vad härligt att vi förmodligen kommer starta samtidigt! Ser även att du är i samma ålder som mig. Har ni tagits seriöst även fast ni är "så pass unga" som man alltid får höra i detta sammanhang?
Vi har försökt sen Maj 2015, och startade våran utredning i April detta år.
Jag har fått diagnosen PCOS och min kille hade färre simmare än vad som önskas, så manlig faktor hos oss - samtidigt som mitt tillstånd samtidigt ställde till det.
Där av är min mens i januari aningen oklart.
Men räknar jag någorlunda så runt 22 Januari, om man jämför med mina tidiga menscyklar.
Har spolats i samband med utredning, och där såg allt väldigt bra ut.
Så efter detta första besök så planeras alltså behandlingen att starta, när allt passar?
Så underbart att få följa er, inte känna sig så ensam i det hela. Att faktiskt få prata med några i samma sits, och samma hopp. Man behöver all sorts stöttning och peppning i denna situation. :)
Oj så tidigt, då kanske man vågar testa innan testdagen.
Åh, nej <3 va tråkigt att höra.
Jag bävar för att behöva genomgå ett äggplock igen då det gjorde så fruktansvärt ont :(
Har dock en chans till innan.
Hoppas detta tar sig för er:)
Jag vart inte super pepp för nytt plock, första kändes inte men hade ont i 2 dagar efter, nr 2 grät jag av smärta trots massa morfin men då va jag på gränsen till överstimulerad, de fick töma buken på vätska och frysa allt.
Men nu på tisdag får jag stesolid innan plocket så förhoppningsvis går det bra.