• zuces

IVF - Sahlgrenska

Fluzzi skrev 2018-01-03 22:48:58 följande:

Här är en till som inväntar IVF nu i januari. Jag och sambon har aldrig skyddat oss men började "göra barn" för 2,5 år sedan. Skickade en egenremiss till Sahlgrenska januari 2017 och fick komma på första besöket i maj. Då upptäcktes det att jag har PCO och mina progesteronvärden var väldigt låga = utebliven ägglossning. Får prova Letrozol för att framkalla ägglossning men av detta bildas istället cystor och ingen ägglossning. Vidare visar utredningen att jag har anovulation vilket betyder att jag inte har ägglossning och IVF är vårt enda hopp. Som många av er andra fick jag en tid för inskrivningen i november. På grund av att jag är benägen att bilda cystor (har en eller flera stora varje månad) vill dem göra ett startultraljud innan jag får börja med injektionerna. Jag har långa cykler men beräknas få min mens runt 12 januari, dock har jag känningar redan nu så kan hända att den kommer tidigare. 

Känns som att det är ett helt gäng som inväntar IVF nu i januari :)

Välkommen! Då ligger vi väldigt nära i tid :) hoppas det går bra för oss!!
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-11 22:22:39 följande:

Tack! Hur går det för dig? Har du startat ännu?

Jaa jag får starta ikväll med sprutor! Så taggad!! När ska du starta?
  • zuces
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-11 18:21:29 följande:

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

Det gör det säkert! Hoppas du mår bra av så hög dos av gonal-f, hur har det känts med 300 enheter?
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-14 19:34:33 följande:

Roligt :) Jag startade också i fredags! Är det Menopur du börjar med? Får jag i sådana fall fråga hur det gick när du blandade i vätskan?

Nej jag kör med gonal-f, har du menopur? Undra varför vi har olika?
  • zuces

Är det någon här som har fått stark huvudvärk av sprutorna? Oavsett vilken? Jag har jätteont idag på tredje sprutdagen :(

• zuces
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-15 12:55:52 följande:

Andra ultraljudet idag. Såg bra ut, 7 blåsor som behöver växa till sig, blir ägguttag på fredag. Detta är vår tredje ivf , tidigare försök trots Inte så jättemånga blåsor brukar vi få 5 mogna ägg och 2-3 embryo så jag håller tummarna för att det ska bli så igen. Känns 50/50. Kram

Hoppas det går bra imorgon! Idag var jag på första ultraljudet och hade 7 blåsor 12-14mm och massa små, dosen höjdes från 112,5 till 125 för att ge de andra en chans att växa till sig! Blir ultraljud på söndag igen :) är ändå glad över att få 10-13 ägg i slutändan så det inte slutar i en överstimulering, känns skönt att de tar det försiktigt och började med en så låg dos för mig!

Först tänkte jag att 7 blåsor var dåligt då jag har jättebra AMH men de förklarade att det bara ör sprutdag 7 och att de andra kommer växa ikapp.
  • zuces
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-18 20:17:39 följande:

Dag 11 med sprutor hade jag mitt andra ultraljud och då blåsorna runt 15 mm, tog ovtrelle(ägglossningssprutan) dag 13 så idag slipper jag sprutor, skönt. Tog faktiskt idag en avslappnings behandling efter jobbet idag och all stress löstes upp, så skönt. Jag spänner mig mycket inför ägguttag och embryoåterföring så tur att det finns hjälp att få. Imorgon blir det lugnade, typ morfin o lustgas om jag vill, har låg smärttröskel så efter ägguttaget kommer jag nog bara både sömning o lite lullig tills lustgas gått ut ur kroppen o det går fort :)

Kram

Kommer säkert gå jättebra för dig!

Även jag har mitt andra ultraljud på 11e sprutdagen på söndag så får vi se hur det ser ut då! De sa att äggplock blir tidigast tisdag nästa vecka. Har inte börjat oroa mig för den än så vi får se hur det känns för mig när det närmar sig.

Du får uppdatera idag efter äggplocket!
  • zuces
    Fluzzi skrev 2018-01-18 22:38:00 följande:

Jaha?! Jag har Menopur som sagt. Jag ser att vi ändå har fått samma dos på 112,5. Jag har PCO och därmed den låga dosen. Imorgon ska jag kontrollera hur många äggblåsor som vuxit till sig, håller tummarna att det finns tillräckligt för det börjar bli påfrestande med sprutor. De första kändes ingenting men dag tre började bli jobbigt och sedan har det fortsatt. Har jäkla värk i äggstockarna också. Mår du bra i övrigt?

Jag har också PCO äggstockar men inte några problem med att ägglossa(heter då PCOS). Vi har ju risk för ÖS.. du får uppdatera hur det ser ut för dig på ultraljudet!

Jag hade ont i huvudet dag 3 och mår lite konstigt då och då men allmänt så mår jag ganska bra! Lite sur kanske haha..
  • zuces
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-19 11:37:30 följande:

Fick 7 ägg! Tacksam, hoppas nu att det blir några embryo. Tog lugnade och panodil innan,morfin under äggutaget och då gick det bra, andas in genom näsan o ut genom munnen och blundade, tittade på skärmen när de hitta första ägget, annars skärmade jag av, skönt att min partner var med. Blir lite yr av morfin så jag åt smörgås o saft efteråt och låg med värmedunan en timme, då var jag inte yr längre, förra gången gick jag upp för tidigt och blev yr. Kram

Vad bra!! Får man va kvar där tills man känner sig redo för att åka? När vet du om hur många som befruktats? Ringer de imorgon eller ska du själv ringa? :)
  • zuces

Verkar som vi alla ska till Sahlgrenska på söndag! Vi får se hur det går för alla :) förhoppningsvis bra!

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska