• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-10-04 11:07:22 följande:

Ja verkligen... men vi ska försöka att tänka positivt här... kanske får hitta på annat att prata om och inte bara IVF frågor... eller jag vet inte

Bra idé! : )

Har ni några andra planer i vinter? Vi funderar på Thailand i januari, 2v. Längtar redan till sol och värme:)

Är ju ingen vinter människa precis, fryser alltid så jag föredrar solsemestrar.

Sen blir det trots kylan att kanske besöka syster i nov som flyttat till kärleken i Norrland. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-04 12:17:52 följande:

Åhh vad härligt med Thailand... där var vi förra vintern.. skulle gärna åka dit igen men har inga pengar till det nu när vi renoverar huset.. så det får vänta..

har faktiskt inget planerat inför vintern förutom att vi ska gå på en gala jag och min sambo som ska vara på clarion post.. jontefondsgalan heter den.. så då får mn försöka klä upp sig fint.. var på det förra året oxå då dom hade det för första gången... får se om det blir bättre i år... annars ska vi nog bara mest göra iordning hemma... jag vill lixom bli klar med allting med en gång... gillar inte att leva i kaos...

Förstår dig! Ogillar kaos skarpt! Min och sambons gräns på vad man kan leva i är lite olika också så jag kan bli tokig ibland.

Fick gå in och söka på galan, hade inte hört om den. Fin gala!
  • lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-04 17:39:39 följande:

Vi har bokat resa till Lanzarote i november, försöker fokusera lite på det och hur kul det kommer bli för sonen med Bamseklubb mm ???? sen ska mina föräldrar bjuda på en resa till gran canaria v 9 för att fira att de fyller jämt, så det blir mycket resande den här vintern, för ovanlighetens skull.

Fryser också jämt! Jäklar vad jag varit kall senaste tiden förresten, funderar om det också är någon biverkning? Fryser som en isbit trots tjocka tröjor och raggsockor?

Bamseklubben brukar gå hem:)

Kul med ett par resor inbokade, gott i kylan!

Ja det kanske det är? Kroppen har onekligen betett sig annorlunda iaf!
  • lyckligast80

[quote=79112321][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-10-05 09:05:13 följande:[/quote-nick]Vad händer i helgen folket?[/quote

Ska fortsätta sätta ihop lite nya möbler:)

Idag kommer en av mina systrar med sambo och hälsar på. Ska bara njuta av att det är helg! : )

• lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-05 11:40:43 följande:

Va roligt...

jag hoppas att jag ska kunna lägga golv i vårat kök till helgen så att man kan få in alla skåp och sånt nästa vecka...

idag ska sambon iväg med jobbet så då är jag hemma själv och får väl då gå runt och pilla lite överallt... :)

Min sambo är också iväg nu men till på söndag så det blir mamma-son häng hela helgen. Mysigt med lite egentid också:)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-05 13:29:22 följande:

Det låter ju riktigt mysigt.... får han äran att sova i din säng oxå då?? :)

Det ska jag och min dotter göra om några veckor... en tjejhelg.. :)

Jajemen! Då får han sova bredvid mamma hela helgen:)

Supermysigt!
  • lyckligast80

Usch så ledsen jag är nu, hämtade posten som jag inte tagit in på ett par dagar...

ett brev från Sahlgrenska, två ledsamma meningar om att inget av dem 2 äggen som var kvar var frysdugligt. :(

• lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-06 20:16:58 följande:

Ja fy så deppigt, det var ju samma för oss, inte ett enda jäkla ägg till frysen :( Man blir ju jättebesviken! Vi får verkligen hålla tummarna för att det är guldägget som ligger där inne. Det behövs ju faktiskt bara ett...

Ännu värre var det att de sa till oss, att hade de odlat äggen ett par dagar till så skulle de med största sannolikhet blivit frysdugliga, men att det är socialstyrelsens direktiv som säger att man inte får odla dem längre än 7 dagar!

Det skulle antagligen vara någon slags tröst, men så kändes det inte för mig :)

Ja hoppas verkligen att guldägget är där inne...

Ibland är det bättre att läkare håller tyst. Vad ska ni göra med den informationen liksom...
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-07 08:11:38 följande:

Idag blir det golvläggning i köket... herregud så spännande det ska bli.... man kommer verkligen att märka en skillnad... tjohoo

Vad roligt! Alltid så kul att se slutresultatet:)

Idag blir det Universeum med lilleman, jättelängesen vi var där... igår var vi inte ut nånting, fixade bara hemma hela långa dagen. Ser ut att vara gott väder idag också:)
  • lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-08 06:41:38 följande:

Vi tjuvtestade i morse.. 14 dagar sedan äggplock och nionde ruvardagen. Min man ville inte eftersom kliniken sa att testet kan visa fel, men jag stod på mig.. :)

Hjärtat hoppade ett extra slag eftersom det är ett tydligt streck (efter typ 200 gjorda test de senaste 2 åren), men ingen aning om man ska våga tro..

Oj oj sedär:) Ser väldigt positivt ut! Jag vågar mig på ett litet grattis iaf:) Vi håller alla tummar och tår att det inte är fel!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska