• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-09-24 12:34:53 följande:

Vi fick vänta ungefär 6 månader.. man kan ju alltid ringa och kolla med dom för det finns en lista man kan skriva upp sig på så dom kan ringa en med kort varsel..

Vi fick också vänta i ca 6 mån. Var uppsatta på kort varsel listan och fick en återbudstid. Ska in på vårt andra VU imorgon och då får vi veta vilken dag det blir äggplock:) troligtvis i slutet på veckan om allt ser bra ut.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-24 12:56:26 följande:

Då ligger vi lite efter er då... :) då har ju du koll på vad som händer för mig... jag ska in första gången imorgon.. vad händer efter det? Fortsätter man ta sprutor.. jag är ju spruträdd så min sambo har fått tagit alla sprutorna på mig och igår när vi tog den orgalutran så tog jag bedövningssalva innan för barnmorskan sa att den kunde vara lite segare att ta och kunde kännas lite mer.... jag superrädd som jag är vill ju inte känna någonting...

Det är första besöket efter att ni tagit sprutorna? Isåfall kollar dem äggblåsorna och hur dem utvecklats. Beroende på det får ni veta om ni ska fortsätta med sprutorna några dagar eller så får ni tid för äggplock.

Efter vårt första besök när vi hade tagit sprutorna i 6 dagar så sa dem att vi skulle fortsätta några dagar till sen ett VU igen. (Imorgon) Föehoppningsvis får vi tid för ägguttag i slutet på veckan!

Sprutorna gillar jag inte heller, men tyckte spruta nr 2 var jobbigast, lite tjockare. Men sambon fick hjälpa mig också. : ) Bara bra om dem får vara med tycker jag: )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-24 13:24:18 följande:

Okej okej.. lite nyfiken på hur det kommer att se ut för jag känner ingen skillnad på kroppen eller humör och sånt sen jag började med sprutorna så det känns som att ingenting händer... men man kanske bara ska vara glad att man mår bra... :)

Hur länge har ni försökt få barn och hur gamla är ni? Har ni någon anledning till att ni gör IVF eller är det bara att det inte har fungerat vanligt? Vi har manlig faktor hos oss, jag har en dotter sen innan så är inte barnlösa riktigt..

Jag har inte heller känt någon skillnad sen jag började med sprutorna, kanske att jag är lite tröttare än vanligt men det kan lika gärna bero på förkylning som kryper sig på. Men jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt. :)

Roligt att följas åt när man är i samma sits! : )

För oss blev det ofrivilligt barnlösa, finns ingen förklaring allt ser bra ut hos båda två. Vi har försökt sen juni 2017.

Jag har en son sen innan, sambon har inga barn.

Jag är 38 och han är 30.

Hur gamla är ni? Försökt länge?
  • lyckligast80

Hej hej,

Imorgon är det dags för äggplock! Är sååå nervös!!

Så många tankar som far runt....

• lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-27 17:21:25 följande:

Förstår dig... lika nervös jag... ska göra äggplock på lördag... så ligger en dag efter dig... häftigt... :) hoppas det kommer att gå bra för dig... slappna av bara... :)

Tack! Vad roligt:) Håller tummarna för oss båda!

Ska försöka, om inte annat får jag strax lite morfin som säkerligen hjälper till lite med det.... : )

Personalen är fantastisk! Det gör mycket.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 10:30:45 följande:

Spännande... väntar med spänning på uppdatering hur det gick... :)

Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 10:30:45 följande:

Spännande... väntar med spänning på uppdatering hur det gick... :)

Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 12:18:26 följande:

Du gör på Sahlgrenska oxå eller?

Vilken tid fick ni att ni skulle komma in och hur lång tid tog det? Jag har lämnat bort min dotter till mina föräldrar... gör detta lite i hemlighet så funderar på hur länge man måste vara där...

Vi gör på Sahlgrenska. Vi var där 9:30, hade tid 10:30 men dem var försenade så kl 11 satte vi igång. Ca 11:15 var det klart. Men sen ligger man kvar lite och man får smörgås. Du ska kunna kissa innan hemgång bara så släpper dem dig sen. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 13:33:18 följande:

Okej okej... då får vi se hur det blir för oss då... hoppas det går smidigt och rätt så fort... mår du bra annars?

Jag mår faktiskt väldigt bra, lite smått mensvärk i magen men absolut inget jobbigt.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 14:00:31 följande:

Så skönt då... :) jag har inte känt så mycket under behandlingen faktiskt... det är rätt skönt att man kan bete sig som vanligt i vardagen, men oxå så har man läst massa innan detta och då känner ju folk massa olika så då börjar man tro att detta kanske inte funkar på mig... men jag försöker vara positiv och tänker att jag bara har tur att jag mår bra... :)

Du gör helt rätt i tänka positivt, skönt att må bra och kunna vara som vanligt.

Du får uppdatera när ni varit där! : )
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska