• Kawi

IVF - Sahlgrenska

Alltså Lutinus, tycker det varit ett rent helvete så här långt.. :) Magen så stor och svullen som om jag var gravid i fjärde månaden och hård som betong, svårt att sova, svårt att ta djupa andetag, ont när jag går, yrsel, illamående, synfältet flimmrar och det svartnar för ögonen.. Helt "normalt" enligt kliniken?

Blev så himla deppig nu då de ringde och sa att de övriga fyra inte utvecklat sig tillräckligt bra för att frysa, så vi fick noll till frysen! På VUL var de ju så himla positiva först, att jag hade så många äggblåsor, och sen var det jättebra att vi fick ut 8 ägg och 5 befruktade, och sen noll till frysen - så deppigt :( Men ett befruktat ägg ska vi förstås vara tacksamma för, och hålla alla tummar för att det är guldägget..

• Kawi

Jag jobbar som vanligt, trots hemska biverkningar av Lutinus... Vi bor i Eriksberg och har en son sedan tidigare, men eftersom vi inte lyckats med syskon trots att vi försökt allt, i två år, så sökte vi oss till privat klinik nu i augusti (Nordic IVF). 

Känner mig så himla deppig nu sedan vi fick veta att inget ägg gick till frysen. Alla har varit så positiva hela tiden och peppat oss och sagt att vi har haft så bra resultat, många blåsor, många ägg... och allt såg jättebra ut i fertilitetsutredningen. Man hade liksom räknat med att få något till frysen. Vi köpte ett försök så det blir att låna pengar igen om detta inte tar sig.. Har också behov av att prata och min man och jag är så olika, jag behöver ventilera medan han tycker jag är negativ och hetsar upp mig :( Så jag är tacksam för den här gruppen :) 

• Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-02 11:22:50 följande:

Här kan du få prata om vad du vill och hur mycket du vill... blev oxå lite besviken när det inte blev fler som klarade sig... vet ju inte än om vi lyckades få något till frysen men det orkar jag inte tänka på just nu utan jag vill bara att detta ska lyckas... får tänka på det sen om detta så sig...

hur ganmal är sin son och hur gamla är ni??

Tack! Alltså min man är jättebra, på många sätt, men vi har olika sätt att tackla den stress som den här situationen innebär, och han tycker liksom att jag ältar/jagar upp mig, när jag egentligen bara har behov av att prata.

Får också försöka att inte tänka för mycket på det, negativa tankar är inte nyttigt det heller, och även fast jag vet att det inte är så, så känns det lite som att om man deppar, är negativ, målar upp skräckscenarior osv, att det nästan ska minska chanserna att lyckas.

Sonen är snart 4, jag är 37 och mannen 39.
  • Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 11:22:58 följande:

Förstår att du är besviken, kommer jag också bli om dem ringer nu och säger att det inte blev något till frysen. Så jag väntar spänt på samtalet... Man räknar med det som du skriver.

Min sambo förstår ju inte alls varför jag skriver här på FL,

Jag har ju honom... och det har jag absolut men även om han är med hela vägen så kan han ändå inte riktigt förstå vad min kropp går igenom. För hur ska han kunna göra det..? Man behöver ju sina kvinnor i livet och genom sånt här som förstår. Också tacksam för gruppen. : )

Ja, alltså min man är jättebra och stöttar mig och så, men vi har väl olika sätt att hantera pressen/stressen och medan jag har behov av att prata så tycker han istället att jag ältar eller typ hetsar upp mig.

Jätteskönt för mig med kvinnor, som förstår :)
  • Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 12:43:18 följande:

Hur gör ni med kaffe nu ni som dricker det? Jag missade fråga om det, men vet att man kan dricka 2-3 koppar per dag men vågar ju knappt dricka 1.

Jag dricker i vanliga fall rätt mycket kaffe men har faktiskt märkt av att suget har gått ner på sistone? Känner mg nöjd efter en kopp. Skulle jag helt sluta dricka kaffe på jobbet skulle de säkert börja skvallra om att jag var gravid dessutom.. :)
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-03 09:35:08 följande:
    Jag tror att männen tänker mer än vad dom erkänner... men så kan det vara ibland...

mår faktiskt mycket bättre i magen idag som tur är då jag är på jobbet.. så jag hoppas att det håller sig så här... får små kugg ibland men det kan man ju överleva... undrar vad som händer där inne??

Ja helt säkert är det så, och jag tror min man har massor med känslor kring det här men att han håller tankarna inom sig, istället för på utsidan som jag.. :)

Jag måste också bättre nu, även om magen fortsatt gör ont och är väldigt svullen. Skönt i alla fall, kanske kroppen som vänjer sig. 

Ja visst skulle man vilja titta in och se vad som pågår.. Flört

• Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-03 20:57:08 följande:

Någon mer än jag som undrar om man kommer få några gravidsymtom eller så?? Just nu känner jag ingenting överhuvudtaget.. känner mig som vanligt och känner inte alls att det rinner för mycket från tabletterna heller... kanske är att man tänker för mycket...

Har håller igång hela dagen idag, först med jobb sen har jag tapetserat i mitt kök som vi håller på att renovera... så sysselsatt försöker jag att vara för att till tänka...

Jag kände inga symptom alls med sonen, så jag tror inte jag kommer känns särskilt mycke tnu heller tänker jag, om det skulle bli något.. :)
    Jag hade en väldigt lätt graviditet och kände i stort sett inget under hela graviditeten, så det ska man väl vara tacksam för!

För mig rinner det typ konstant hela tiden, så man känner sig rätt ofräsh. Annars molvärk och svullen buk fortfarande, det är väl det främsta.
  • Kawi
    BinniBoo skrev 2018-10-03 21:08:55 följande:
    Tack! Ja det är oerhört kul att det är ett gäng som är i samma fas dessutom. Ska bli kul att följa er alla ????
    Ja, välkommen till gruppen Glad för mig är det jätteskönt att ventilera lite med andra i samma situation, då min man inte är jättebra på att prata, och helst inte vill göra det heller, känns det som. När har du testdag? Vi satte in ett femdagars den 29/9 och har testdag 12/10...
  • Kawi
    BinniBoo skrev 2018-10-04 10:08:06 följande:
    Samma här. Prata är inte min sambos bästa sida heller. Och speciellt inte om känslor.

Jag har faktiskt inte ens räknat ut när jag har festdag än. Den här gången har jag bara glidit med på ett bananskal känns det som och inte haft så stor koll på datum så man stirrar sig blind på det. Men satte in 3 dagars igår och ska testa efter 15 dagar. Men jag testar innan dess ändå. Har för mig jag plussade med förra IVF barnet på dygn 9 eller 10. Och jag är testoman så lär börja testa där nånstans igen.

Vill inte heller tänka på testdagen och hur långt det är kvar osv, men kliniken har upprepat testdatumet hundra gånger känns det som , så det har varit svårt att inte tänka på det Glad

Nej fy, vill inte tänka alls. Har en så himla deppig och negativ känsla inombords, vill bara få bort den. 

Så du fick ett plus redan dygn 9 eller 10, jag visste inte att man kunde få det så tidigt Glad Ja nu blev det plötsligt ännu lite mer tankar på test... Tungan ute

• Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-10-04 11:12:44 följande:

Bra idé! : )

Har ni några andra planer i vinter? Vi funderar på Thailand i januari, 2v. Längtar redan till sol och värme:)

Är ju ingen vinter människa precis, fryser alltid så jag föredrar solsemestrar.

Sen blir det trots kylan att kanske besöka syster i nov som flyttat till kärleken i Norrland. : )

Vi har bokat resa till Lanzarote i november, försöker fokusera lite på det och hur kul det kommer bli för sonen med Bamseklubb mm ???? sen ska mina föräldrar bjuda på en resa till gran canaria v 9 för att fira att de fyller jämt, så det blir mycket resande den här vintern, för ovanlighetens skull.

Fryser också jämt! Jäklar vad jag varit kall senaste tiden förresten, funderar om det också är någon biverkning? Fryser som en isbit trots tjocka tröjor och raggsockor?
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska