IVF - Sahlgrenska
Jag har förresten börjat få obehaglig smärta från mina äggstockar tror jag det är.. men man får bita ihop och vila dessa dagar
Jag har förresten börjat få obehaglig smärta från mina äggstockar tror jag det är.. men man får bita ihop och vila dessa dagar
Alltså vi gör ju verkligen allt på samma dagar haha :) Jag blev både glad men också lite orolig efter dagens ultraljud. Hade 16 blåsor, allt från 7-17 mm. Ska fortsätta med samma enheter och ultraljud nr 2 på söndag. Blev dock varnad för eventuell överstimulering men äggplock tidigast tisdag ;) Jag har har ont i magen som är svullen, svullen lite överallt. Hoppas det ser bra ut för dig på söndag :)
Då hoppas jag att dem växer på sig till på torsdag, höjdes din dos? Det gick blandat, jag har väldigt många blåsor, 25 st vad hon kunde se och är på väg att bli överstimulerad. Efter äggplocket kommer det tyvärr inte bli någon återinsättning utan kroppen måste återhämta sig och så sker insättningen vid nästa spontana mens. Blir lite irriterad bara för jag förstår att det inte fanns tid på tisdag så då låter de mig fortsätta med injektioner och gör plocket på onsdag, trots att jag redan mår dåligt...
Hur lång är väntetiden för IVF på Sahlgrenska nu? Jag inväntar svar på min remiss, hoppas att det kommer snart!
Okej, tack för svar! :) Jag har gått hos gyn och fått omgångar med Letrozole pga utebliven ägglossning efter år av p-piller. Och min gyn vill bara köra tre omgångar sedan blir det utredning på Sahlgrenska. Jag hoppas att det går rätt fort ändå :)
Förresten, det du kan göra är att söka utredning någon annanstans där det inte är någon kötid. Som exempelvis kvinnokliniken? Då vinner du några månaders väntan.
Åh, är det så lång väntetid...? Hur är det med vårdgarantin nu då? Kan man inte söka sig privat efter tre månader? Kvinnokliniken, är det också i Göteborg? Kostar det massa pengar eller hur fungerar det? :)
Tack så mycket för tipset!! Skickade ett mail förut och tre timmar senare ringde de upp och jag fick tid för utredning om tre veckor :) Så bra, tack!
Imorgon ska jag plocka ägg! De kunde se ett bättre resultat denna gången än sist. 5 stora blåsor och ett antal mindre. Sist var det 4 stora blåsor och 2 mindre (de plockade dock bara från 5 blåsor och fick ut 4 ägg varav 3 mogna). Så nu hoppas vi på 4-5 mogna ägg och att vi kanske får odla i fem dagar istället för två (Nordic har gräns på fem ägg för att få odla vidare). Vore skönare att sätta in en blastocyst ändå. Hoppas allt går bra för er andra!
Ja! Hur många blåsor har de sett på dig? 9:00 ska de plocka på mig! Dudå?