• Jadu

IVF - Sahlgrenska

Hej.

Tänkte jag hoppar in här, har dock kommit lite längre.

Gjorde vår första behandling i okt förra året, som inte tog sig och inga ägg till frysen, försök nr 2 gjordes i januari i år, hade ca 25 ägg så de fick frysa alla och låta kroppen vila. Fick sen tillbaka ett blastocyst i mars som till min stora glädje som blev en graviditet, levde i en bubbla och var så lycklig att vi klarade oss förbi dem 12 jobbiga veckorna tills i början av juni så fick jag ett ma som hette duga. Har efter det satt in ett ägg som inte tog sig och ett klarade inte upptining. Så nu om 1.5 v sätter vi igång med vårt sista försök..

• Jadu
    zuces skrev 2017-11-11 10:34:46 följande:

Hoppas det går bra för er! Tråkig historia :( håller tummarna som sagt. Uppdatera oss gärna!

Jag hoppas med. Men är livrädd att tar det sig att det blir ett nytt ma.

Det verkligen rann blod genom jeans och bildade en stor blodpöl på marken så blev snabbt till akuten och där svimmade jag av så de fick köra mig på en akut operation.

Men uppdaterar under resans gång, vi får även möjligheten till att sätta in på embryon samtidigt denna gång.
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-11 13:38:21 följande:

Jag förstår det men försök att tänka på att varje graviditet inte är meningen att leda till ett missfall!

Varför är detta ert sista försök? Känner ni att det är för jobbigt?

För det är det är det sista gratis vi får via landstinget och att spara ihop dem pengarna som de kostar kommer ta minst 1 år.

Och vi gör ivf pga manlig faktor och han känner att han inte orkar mer psykiskt och vill börja med sina injektioner för han mår inte bra utan dem o han kan inte ta dem när vi gör ivf.
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-12 21:13:16 följande:

Okej jag förstår! Håller tummarna för er :)

Tack :)
  • Jadu
    Bella7 skrev 2017-11-13 13:40:40 följande:

När man på dagens ultraljud får besked att man ska ta ut äggen på onsdag vilket fick en att bli överlycklig. Men då kommer läkaren och säger att jag har för många blåsor för att kunna sätta in mina ägg nu. Den besvikelse man får när man hoppas för en liten stund.

Tårarna bara rinner men måste förstå läkaren oxå min hälsa är såklart viktig den oxå. (Man kan tydligen bli väldigt sjuk). I januari ska äggen sättas in..

Så blev det för mig i januari i år och jag blev super ledsen men nu i efterhand så tyckte jag det var skönt med den pausen mitt i allt.

Hoppas allt går bra när du får sätta in i januari!
  • Jadu
    Bella7 skrev 2017-11-13 20:26:17 följande:

Inte roligt alls . Men får tänka att det finns en mening med det och att det trots sig i januari. Hur går det för dig?

Inväntar mens på torsdag så börjar väl med sprutor till helgen. Det är vårt sista försök så är lite nervigt.

Och om vi vill kommer få få sätta tillbaka 2 embryon.
  • Jadu
    Bella7 skrev 2017-11-15 09:33:25 följande:

Jag håller verkligen tummarna för er nu :) då blir det kanske tvillingar?

Tack :)

Ja den chansen fanns och hade vart lite ball .. men är glad om en fäster.
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-17 11:13:51 följande:

Nej men har hört att dem är bra!

IDAG FICK JAG TID. Äntligen.. har varit så deppig de senaste dagarna, 22 november är det äntligen dags! Min förhoppning är att få börja med behandlingen i januari :D

Vad kul :) håller tummarna att de blir i januari:)

Vi fick vårt första besök augusti förra året och oktober började vi med sprutorna..
  • Jadu
    zuces skrev 2017-11-18 10:18:20 följande:

Hoppas för din skull också nu! Är mensen igång?

Den kom sent igår kväll så börjar med sprutor imorgon kväll. :)
  • Jadu

Sahlgrenska tyckte vi skulle ta en dag efter eftersom mensen kom så sent på fredagen, så igår va första sprutan.. tur att man har lite magfett för köndes knappt och jag var så lycklig. Gör så ont när man lyckas träffa en nerv. Så på lördag ska vi på ultraljud o se hur det går med äggen.

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska