Inlägg från: Anonym (Kim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kim)

Gravidpenning pga hot och våld på jobbet

Omplacering är väl det man ska titta på i första hand. Finns det möjlighet till andra arbetsuppgifter som arbetsgivaren kan erbjuda dig så har du inte rätt till graviditetspenning!
    Men det låter ju inte som att dina nuvarande arbetsuppgifter är så bra när du är gravid!

• Anonym (Kim)
    Mullvaden skrev 2017-09-26 20:38:20 följande:
    Fast graviditetspenning kan man väl få tidigare än 60 dagar innan BF? Risker i jobbet har ju inte att göra med hur långt gången man är. Och min kollega fick som sagt gå hem ännu tidigare än vad jag är nu. Däremot föräldrapenningen kan man börja plocka ut tidigast 60 dagar innan. Och det är min nödlösning om inte min arbetsgivare vill gå med på något som jag känner att jag orkar, kan jag gå hem redan 1/12 har jag bara ca 25 arbetspass kvar, varav typ 7 är personalmöten.

Ska till BM den 8/10 så jag hoppas att jag får mitt havandeskapsintyg då, så det åker till FK samma dag.
    60 dagar gäller bara om man har ett fysiskt ansträngande jobb och därför vill ha graviditetspenning. Har man ett "riskarbete" som TS så finns det ingen begränsning!
Svar på tråden Gravidpenning pga hot och våld på jobbet