Tusen tack för alla svar.
Pratade lite med personalen på förskolan idag när jag var och hämtade sonen. På förskolan brukar de sätta han på pottan innan/efter de äter och går ut. Ibland kommer det något ibland inte. Men där har han blöja och de tycker inte han är mogen ännu att ta bort den. Dom tycker även att han är en mycket envis, upptagen liten kille men inget som var ovanligt i den åldern.
Jag är dock lite småorolig för att han inte känner att han är kissnödig och behöver kissa eller om det är att han bara är lat? Det har hänt flera gånger om kvällarna när han har suttit i mitt knä, att jag har känt att det har blivit varmt under rumpan och då frågat om han sitter i mitt knä och kissar. Först rycker han till lite som om han blev rädd sen börjar han bara och skrattar och säjer näää. Jag berättar lugnt för han att man måste säga till innan och att man kissar på pottan.
Det är lättare att upptäcka när han är bajsnödig för då drar han sig undan och mer eller mindre gömmer sig. Detta sker nästan dagligen efter förskolan när vi brukar leka inne på hans rum. Frågar man sen när han kommer tillbaka vad han har varit och gjort får man till svar, Inget? Frågar man sen om han har bajsat/ska byta blöjan är det bara nej till svar. Brukar ibland skämta med han o fråga om han har stoppat en boll i byxorna och om vi ska ta bort den. Det tycker han bara är roligt men det funkar inte det heller. Går man hårdare fram blir det ett jädra liv ? Utan det slutar alltid med att han får sitta i det tills vi ska äta. Då har vi som en rutin att vi alltid byter blöja innan och det vet han väl om. Då går det betydligt lättare att få med han ut i badrummet. Jag fattar inte varför det ska vara såhär. ?
Jag vet inte redigt hur vi ska gå vidare. Han blir fyra år i februari och som det känns nu så kommer han inte vara torr till dess. Börjar bli lite jobbigt att höra från släkt och vänner att, ?Är han inte torr än? (Även om de inte utrycker det så ordagrant så tolkar man det så). Det gör bara saken värre och man pressar sonen ännu mer.