Ellentina skrev 2018-01-08 15:55:58 följande:
Dag 2. Ja det var Oxycontin. Har två tankar i huvudet. 1Dö. Gärna på ett sätt som inte inkluderar fysisk aktivitet för det klarar jag inte.
2Få tag på fler piller.
Fick telefontid med läkare imorgon. Skitkul.
Jag hoppas du inte går till läkaren för att få mer oxy. Däremot är det inte fel att be om hjälp, valium kan vara ett väldigt bra stöd den första tiden. Det enda man vill är att få sova vilket kan vara omöjligt. Tar man det en kortare tid finns ingen risk för beroende,
Jag kan även tipsa om att ta Imodium (Loperamide) vilket är en opiat och som hjälper enormt under avtändning. Jag kunde ta 10-20 tabletter ca 3 ggr om dagen den första veckan och det tog bort de värsta symptomen. Och nej, jag blev inte förstoppad alls, däremot hjälpte det mot den värsta diarrén. Efter ca 5~7 dagar trappar man ner igen, långsamt.
Ett annat naturligt undermedel som mättar opiatreceptorerna under avtändning är kratom. Tyvärr är det väl förbjudet i Sverige. Men det tar bort ca 90% av alla hemska symptom.
Du fixar detta. Ta en minut i taget, drick mycket vätska med elektrolyter. Småät när du kan, bananer, youghurt, vindruvor, knäckebrödsmackor och kanske en chokladbit. Det jobbigaste är att tiden känns som om den stannat.