• Anonym (Hur hjälpa?)

Slutat med morfin?

Har en kompis som under några månader tagit oxykodone pga smärta. Något hon fått utskrivet av läkaren. Nu har läkaren (med rätta) beslutat att det räcker och hon får inte utskrivet mer. Hon fick sluta tvärt.

Detta är 4 dagar sedan och hon mår fruktansvärt dåligt. Hon förstod nog inte att hon själv vant sig lite väl mycket.

Hon känner sig djupt deppig. Orkar knappt röra sig. Svettas och fryser om vartannat.

Jag är den enda som vet om detta och jag vet inte hur jag ska hjälpa? Hur länge kommer hon må såhär? Det verkar vara deppigheten och den totala orkeslösheten som plågar mest.

• Svar på tråden Slutat med morfin?
  • Anonym (Lina)

Hur går det för henne ?

• Anonym (B)
    Anonym (Lina) skrev 2017-12-21 22:55:36 följande:

Hur går det för henne ?

Jisses vad du spammar och håller på i alla trådar som handlar om morfin.
  • Anonym (Lina)

Vad menar du med spammar??? En fråga? Är det o spamma? Och vad spammar jag med? Seriöst

• Anonym (B)
    Anonym (Lina) skrev 2017-12-21 23:51:05 följande:

Vad menar du med spammar??? En fråga? Är det o spamma? Och vad spammar jag med? Seriöst

Du är besatt och letar upp massa gamla trådar ang morfin som du väcker.
  • Anonym (Lina)

Gammal? Sen i slutet på september ?

• Anonym (Lina)

Vadå besatt ? Av vadå?

• Anonym (J)

Det värsta fysiska avtändningssymptomen borde vara över på en vecka. Men den mentala biten kan sitta i i flera månader eller år. Det är just denna som orsakar återfall, dvs man fixar nya piller svart. Lång oxyanvändning förändrar hjärnan, man ligger på noll när det kommer till happy-kemiska substanser och livet kan kännas meningslöst och nattsvart. Även sånt som i normala fall bör framkalla glädje och lycka.

6 månaders användning av en relativt låg dos bör dock inte framkalla alltför långvarigt efterdepp. När den fysiska orken återvänder så är motion det bästa botemedlet. Ersätt oxyn med egenproducerade endorfiner.

Jag har själv varit torsk på just oxy i flera år, har aldrig mått så bra än då jag tog dom. Fantastisk känsla som slår allt annat och jag hade lätt valt att bo under en bro bara jag fick ta dom hur jag ville. Men eftersom jag trots allt har en större ansvarskänsla utöver mitt behov så valde jag ändå att sluta cold turkey, gick igenom helvetet och mår idag bra.

• Anonym (Lina)

Vad skönt du mår bra! Det låter hemskt att va så fast vid en medicin för att må så bra. Man kan nästan förstå känslan hos dem som tar tyngre droger för att orka med livet . Stackars dem. Starkt starkt av dig att klara detta så bra ! Stor eloge !

Svar på tråden Slutat med morfin?