Kan jag neka
Jag har en son som håller på med sport. Pappan är den som har tar alla beslut kring sporten utan samråd med mig. Kan jag neka till att sonen får åka på en 3 dagars cup under min vecka?
Jag har en son som håller på med sport. Pappan är den som har tar alla beslut kring sporten utan samråd med mig. Kan jag neka till att sonen får åka på en 3 dagars cup under min vecka?
Ja, men varför vill du neka sonen att få göra något han tycker om?
Sen får väl du och pappan ta och sätta er ner och samtala om ert samarbete och hur ni ska lägga upp saker och ting rörande sonens sport.
Ja det kan du men varför?
Helt sonika får ni ju byta vecka så du får din tid med sonen.
Enkel lösning.
Klart, slut.
Det går inte samtala med pappan om något. Vi samtalar inte alls. Han går över allas huvud. Undrar om mina rättigheter som förälder.
Är umgänget fastställt?
Vad kommer sonen säga om du ställer in?
Det finns flera anledningar som tex att han missar sin skolgång. Vilket i hans situation är inte ok då han har svårt med skolan.
Att det ligger långt bort (flera timmars resväg).
Som förälder är jag skyldig att infinna honom på plats en viss tid. Det betyder att jag måste ta ledigt från jobbet och eftersom jag är nyanställd så kommer det bli utan lön. Plus 2 hotellnätter på det. Och jag har faktist flera barn att ta hand om...
Vill inte ha pekfinger om varför jag ska göra det.
Vill veta om jag får säga nej när det gäller min vecka. Självklart diskutteras detta med barnet i första hand.
I pappans värld finns inte på kartan att byta veckor eller dagar eller något annat.
Vem vänder jag mig till om jag vill fira jul med mina barn? Eller deras födelsedagar? De har infallit på hans vecka i två års tid. Hur gör ni andra?
Det finns flera anledningar som tex att han missar sin skolgång. Vilket i hans situation är inte ok då han har svårt med skolan.
Som förälder är jag skyldig att infinna honom på plats en viss tid. Det betyder att jag måste ta ledigt från jobbet och eftersom jag är nyanställd så kommer det bli utan lön. Plus 2 hotellnätter på det. Och jag har faktist flera barn att ta hand om...
Vill veta om jag får säga nej när det gäller min vecka. Självklart diskutteras detta med barnet i första hand.
I pappans värld finns inte på kartan att byta veckor eller dagar eller något annat.
Vem vänder jag mig till om jag vill fira jul med mina barn? Eller deras födelsedagar? De har infallit på hans vecka i två års tid. Hur gör ni andra?
Kontakta familjerätten. Så här kan du ju inte ha det.
Skolan går självklart före fritidsintressen.
Ja du kan neka sonen. Nej du bör inte neka sonen men är det pappan som får fixa allt som behövs runt Cupen. Han får följa med sonen dit. Det är ju han som vill att sonen ska dit.