• Lina1991

sluta röka

Nu hade jag ju redan bestämt mig för att sluta röka till hösten. Sen blev det ett plötsligt plus mitt i sommaren. Jag hade alltid sett framför mig att jag skulle uppfyllas av en känsla där jag kände en enorm kärlek och det skulle driva mig till att sluta, jag hade alltid antagit att jag aldrig skulle röka en cigg till efter ett plus.

Men jag rökte några cigg den dagen jag plussat, för att jag var i chock. Sen gjorde jag ett digitalt test på kvällen för att bara få det helt svart på vitt. Efter det gick jag och rökte en cigg, sen gick jag till papperskorgen och knäckte alla cigg på mitten en och en, kastade mina kläder direkt in i tvättmaskinen, ställde mig i duschen och tvättade håret. Jag hade då inte berättat för någon om att jag var gravid, och jag tror att det hjälpte mig mycket, att det enbart var mitt beslut, samt att jag gjorde "en grej" av det. Det blev som ett tydligt avslut för min hjärna att kasta allt och tvätta bort all lukt.

Sen var det ju fruktansvärt svårt de första dagarna. Sen kom illamåendet och kräkningarna någon vecka senare, och då var det inte alls svårt längre. (Så antar att jag hade det "lätt" på det sättet)

Hejar på dig, jag tror att du kommer klara det!

Svar på tråden sluta röka