Inlägg från: Anonym (bipolär 2, adhd och borderline) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bipolär 2, adhd och borderline)

Vill inte mer (missbruk+psykisk ohälsa)

Mindfulness har räddat mitt liv och gett mig ett bra liv. Be om en remiss för en kurs via psykiatrin eller primärvården eller gå en privat (finns i de flesta större städer). Det är inte svaret på alla dina bekymmer men det bästa verktyget för att få balans och klara av allt annat. Men lova ta det seriöst och kämpa med det ordentligt innan du ger upp.

• Anonym (bipolär 2, adhd och borderline)
    Anonym (bipolärmissbrukare) skrev 2017-09-15 19:43:51 följande:

Som svar till alla så vill jag börja med att säga tack för att ni tar er tid att svara. Hade senast läkartid på psykiatrin i tisdags, och summan av kardemumman var att de inte tänker hjälpa mig om jag fortsätter med droger. Svarade givetsvis att det tänker jag inte göra. Däremot ska jag på en utredning av borderline om två veckor. Vet inte hur jag känner för det, men två veckor känns som en lång tid för mig. 

Jag orkar inte mer. Känns som jag inte har så mycket att leva för. Svårt att se att det kommer lösa sig för mig. 

Det är klart det kommer lösa sig för dig. Vissa har bara lite svårare väg än andra. Försök ha tålamod och kämpa. Och försök hålla dig nykter. Det blir alltid bättre utredning om man är nykter.

Det är oftast socialtjänsten man vänder sig till för hjälp med missbruket.

Det går att bli och hålla sig "frisk" med bipolär sjukdom och borderline men man behöver vara nykter för att behandlingen ska ge bäst effekt.
Svar på tråden Vill inte mer (missbruk+psykisk ohälsa)