Vill inte mer (missbruk+psykisk ohälsa)
Jag orkar inte mer.
Jag är en snart 19 år gammal tjej och jag orkar inte mer. Jag har diagnosen bipolär typ 1 och hela mitt liv har bestått av manier och depressioner. Min mamma har varit svårt sjuk och min pappa bor inte med oss längre. Jag har diverse destruktiva relationer med olika pojkvänner bakom mig, den senaste var början på mitt drogmissbruk. Jag har främst använt amfetamin, alkohol och benzo varav den sistnämnda är jag beroende av. Använt benzo i stort sett dagligen sedan mars detta år för att lindra min outhärdliga ångest.
Jag har alltid varit en "duktig tjej". Alltid haft bra betyg och bra vänner. Nu har alla dessa bra vänner försvunnit, vilket jag har full förståelse för. Nu har jag varit ren och nykter nästan två veckor men alla mina vänner har vänt mig ryggen. Jag är så ensam då jag givit upp kontakten med mina "pundarvänner" också. Jag vet att jag kan alltid falla tillbaka till drogerna, men det vill jag inte. Jag vill få mitt liv tillbaka.
Jag har inga fullgoda gymnasiebetyg, skruvade till allt i tvåan. Helst vill jag bara lägga mig under täcket och aldrig komma därifrån. Det enda jag verkligen har, det är tak över huvudet och min mamma. Min och mammas relation är inte bra, men hon respekterar mig nu när jag kommit bort från drogerna. Vad ska jag göra? Har kontakt med psykiatrin men det känns som att det inte hjälper...
I skrivande stund har jag grym abstinens också. Allt jag vill göra är att åka in till centrum i staden där jag bor, och ta en massa skit för att få komma bort en stund.
Alla tips och allt stöd mottages varmt.