Inlägg från: Anonym (Luttrad man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Luttrad man)

Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!

Anonym (Bedragen man) skrev 2023-02-06 09:01:42 följande:

Vad är era erfarenheter?  Kan en slocknad gnista och attraktion från frun som valt bedra mig återfås..? Eller är det redan kört? Jag kommer hur som helst satsa mer på mig nu, och vara mindre självuppoffrande. Jag har stöttat min fru så otroligt mycket i flera år... och det här var tacken. 

Den bistra sanningen är att i de flesta fall är det kört, man kommer aldrig få en harmonisk relation igen.

Med facit i han kan jag konstatera att jag kastade bort alldeles för många år på att försöka. Det hade varit bättre med ett snabbt avslut.
  • Anonym (Luttrad man)
    Anonym (Bedragen man) skrev 2023-02-06 13:14:34 följande:
    Jag tänker ibland själv, just nu... att om jag och frun lyckas hålla ihop så kommer jag på något sätt riskera känna att jag har frikort att vara otrogen, åtminstone så många gånger som hon varit. Och att det skulle få mig att känna att jag återtagit lite av balansen i förhållandet, inte egentligen gjort fel, då hon tog sig friheten att göra det och aldrig avsåg berätta för mig. 
    Jag känner igen det där resonemanget att eftersom min partner gjorde så mot mig, då borde jag ju få göra samma sak. Rättvisa på något sätt kan man tycka, men det är ju ändå så jävla uselt att vara otrogen. Dessutom var jag så nedbruten med självförtroendet i absoluta botten att jag aldrig skulle vågat försöka, jag vågade inte riskera att bli avfärdad som kass av ännu en person.

Svar på tråden Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!