Anonym (Hill) skrev 2017-09-14 00:13:46 följande:
Hej Camilla,
Ja det där lät väl rätt mycket som min historia också. Fast jag har bara kommit första vändan Än så länge. Har du lust att berätta vad som hände? Hur kom du på honom? Och hur kom du på honom andra gången? Var det lång tid emellan? Gick han i terapi efter första gången? Hur har du stått ut? Tack för att du delar med dig, det träffar verkligen.
Det är ju det som är det värsta också - de som vi vet om eller inte. Finns det fler? Den här ovissheten. Och såklart, kommer han att göra det igen? Ena dagen pendlar jag mellan att jag vet det jag behöver veta och sedan blir jag förbannad på mig själv om jag ska tillåta mig själv att vara såhär naiv och inte köpa förklaringarna. Jag känner inte att några avslöjanden kan förvåna mig längre egentligen, folk verkar inte ha några gränser...
Jag brukar iaf trösta mig med att oavsett vad som hänt så skulle jag aldrig vilja byta plats med min sambo, han mår rätt mycket sämre än Vad jag gör i grunden oavsett. Han har också varit i kontakt med sexmissbruksterapi. Nu tror jag inte att han är sexmissbrukare, men däremot kunde han känna igen sig i delar hos de andras berättelser med bekräftelse, ångest etc.
Mitt största problem (förutom att ha en otrogen sambo) men samtidigt också min styrka är ju att jag är så jävla förstående hela tiden.. jag vet att även jag har gränser på hur mycket jag kan ta, men jag vill försöka så mycket det går först (i mitt fall är inte ekonomin direkt överhängande problem tackolov) till jag känner att min gräns är nådd. Som någon skrev här att vi som stannar kvar efter otrohet saknar självrespekt håller jag inte med om. Men vi kanske inte har ett sådant svartvitt tänk som många andra har eller är lika värderingsstyrda.
Kram
Första gången jag kom på honom hade jag fått misstankar pga att han inte ville svara i sin mobil ibland när det ringde... Hann ett par gånger se ett tjejnamn på displayen. Ibland ringde det mitt i natten. Jag fick onda aningar. Såg sen att denna tjejen gillat och komnenterat alla hans bilder på fb. Så jag skrev en väldigt kärleksfull kommentar under en av bilderna. Och väntade.. Det dröjde inte länge förrän jag fick ett meddelande från den där tjejen, som undrade vem i helvete jag var?
Det blev kaos förstås!
Men jag stannade hos honom.
Andra gången var drygt ett år senare, då jag kollade i hans mobil. Han hade kontakt med och foton på mängder av tjejer, varav en han gått långt med, av deras sms att döma. Jag kontaktade henne och berättade som det var, att han hade sambo och barn. Vilket hon inte visste.
Efter det började han på eget initiativ i terapi, och går fortfarande.
Är 99,9% säker på att han inte varit otrogen efter det.
Innan detta hände mig, så föraktade jag de som stannade kvar efter otrohet. Det skulle jag ALDRIG göra! Men det var före jag själv hamnade i den sitsen..