Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!
Alltså. Det enda som hjälper är ju FULL TRANSPARENS! om allt. Det är hans skyldighet att svara på frågor, han måste bevisa att han är värd att litas på igen. Av vad jag förstår av ditt inlägg ts så har ni pratat om det och sen gått vidare? I min värld hade han aldrig sluppit undan så lätt. Om min man skulle behandlat mig så och jag mot förmodan skulle vilka ha honom kvar i mitt liv så skulle han få uppsöka psykolog pronto. Att hans dåliga självkänsla låg till grund för hans beteende är ju ingen ursäkt. Och det är ju knappast så att självkänsla är något som efter att man upptäckt att man har det automatiskt höjs, utan det är en jävligt lång väg att vandra om man ska höja den känslan. Och vad hindrar honom från att göra det igen när han upplever att DU inte bekräftar honom?!
Nä. Han bör gå i egenterapi och så kan ni tillsammans få i parterapi sedan. Men han måste reda ut sig själv om det någonsin ska gå.