• Anonym (Apa)

Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!

Alltså. Det enda som hjälper är ju FULL TRANSPARENS! om allt. Det är hans skyldighet att svara på frågor, han måste bevisa att han är värd att litas på igen. Av vad jag förstår av ditt inlägg ts så har ni pratat om det och sen gått vidare? I min värld hade han aldrig sluppit undan så lätt. Om min man skulle behandlat mig så och jag mot förmodan skulle vilka ha honom kvar i mitt liv så skulle han få uppsöka psykolog pronto. Att hans dåliga självkänsla låg till grund för hans beteende är ju ingen ursäkt. Och det är ju knappast så att självkänsla är något som efter att man upptäckt att man har det automatiskt höjs, utan det är en jävligt lång väg att vandra om man ska höja den känslan. Och vad hindrar honom från att göra det igen när han upplever att DU inte bekräftar honom?!

Nä. Han bör gå i egenterapi och så kan ni tillsammans få i parterapi sedan. Men han måste reda ut sig själv om det någonsin ska gå.

• Anonym (Apa)

Och det jag menar med full transparens menar jag att du ska inte behöva rota igenom grejer nattetid utan du ska kunna be om hans mobil vilket tid på dygnet som helst och få kolla igenom den utan att han protesterar. Han har bevisat att han ej går att lita på och nu är det upp till honom att bevisa att han värd ditt förtroende igen. Faktum är att han borde vilja ge dig full transparens för att bevisa att han vill fortsätta med dig.

• Anonym (Apa)

Glömde skriva att min man hånglade upp en yngre förmåga för ett antal år sedan. Det har han aldrig gjort om. Full transparens var det som gällde då. Nu är det knappast något jag tänker på. Tycker mest att han var patetisk som "gick på den lätta". Han kände sig också obekräftad och yada yada...bullshit. Han respekterade inte mig eller sig själv nog att vara sanningsenlig och föll med lite alkohol och för ett par beundrande ögon. Så klyschigt. Han återfick mitt förtroende relativt snabbt men han agerade helt annorlunda än din man. Direkt efter det hänt så kom han hem och sa att "baby jag har fuckat upp och hånglade med x i går" och var helt övertygad om att jag skulle lämna honom och var fullt inställd på att kämpa för att återvinna mig och mitt förtroende. Hans agerande gjorde det mkt lättare.

• Anonym (Apa)

Och till dig Annorlunda säger jag skilj dig eller bestäm dig för att älska din nya fru, men du måste göra endera annars kommer du gå under. Min mamma upptäckte min fars långvariga otrohet men de skiljde sig inte för hon velade och sedan gick min far hastigt bort i cancer. Så nu sitter hon och är bitter över att alla hennes minnen är nedsolkade och förljugna och att hon aldrig riktigt fick upprättelse och hon kan heller inte sörja honom på riktigt.

Svar på tråden Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!