Anonym (Hill) skrev 2017-09-13 16:30:35 följande:
Hej,
Tack för ditt fina, om inte hjärtskärande, svar. Det finns mycket jag känner igen mig i det du skriver såsom kränkt och känslan av att vara bestulen på mina beslut. Lurad, kort och gott. För det väcks ilska, vrede, bitterhet över att ha behandlats såhär respektlöst. Fanns inte jag eller mina känslor alls med i bilden då han fattat sådana här beslut, gång på gång, bakom min rygg? Har han i vissa fall tyckt att jag förtjänat det? Och har han inte alls värdesatt de bästa stunderna/minnena vi haft osv?
Du säger att hon har förändrats totalt (och er relation till det bättre), på vilka sätt då? Vad hade hon för förklaring till det som skedde? Och har hon någon aning om dina tankar nu?
Kram
Ja det har hon. Jag har skrivit min berättelse här ett par gånger när det var rätt så nytt i andra trådar men orkar inte leta upp dom. Dom är tragiska hursomhelst och inget du blir munter av att läsa!!!
I korthet så var hon en flörtig kvinna. Duktig och omtyckt av alla. Älskad av min familj och mor till mina barn. Vi har ju varit tsm i snart 20 år och vi har ju haft våra upp och nedgångar som alla andra såklart, men jag var en stolt man. Stolt för att hon var min. Stolt för att hon valt mig och jag såg upp till henne för hennes moral ( alltid göra det rätta). Jag skulle aldrig medvetet ha sårat henne och kunna leva med mig själv. Det som var jobbigt med henne var hennes svartsjuka, men den hade jag lärt mig att leva med. Jag var/blev väl rätt svartsjuk själv med åren. Det smittade väl av sig antar jag för jag har aldrig varit det tidigare. Jag är en man som alltid stått för mina ord och faktiskt trott det om andra också - trots att man blivit sviken då och då av människor av olika anledningar.
Sen kom det fram vad hon gjort + andra saker som hänt. Mitt liv rasade. Hon var ingenting av det som jag trott. Ingenting! Hon var en hycklare, en lögnare. En manipulativ svartsjuk gris som gjorde allt mot mig det som hon själv fruktade!
Så många år förlorade. Saker jag kunde ha gjort annorlunda om jag bara vetat! Jag hatar henne för det!
Du frågade om hon hade nån förklaring? Nä, egentligen inga. Det finns inga förklaringar värda namnet..
Hon gjorde det för att hon kunde och ville och visste att hon kom undan med det.
Hon ville ha mig kvar som en backup. Gammal vana om du så vill. Någon som alltid skulle finnas där för henne, åtminstone tills hon hittade mannen med stort M.
Det spelar ingen roll hur underbar och ärlig och fantastisk hon än är nu. Att hon bönat och bett, besökt psykolog och sagt att hon aldrig kommer att bli den kvinnan igen. Det finns inget förtroende kvar..