Inlägg från: hannapanna84 |Visa alla inlägg
  • hannapanna84

Bf maj 2018 Jönköping

typ89 skrev 2017-09-26 20:52:10 följande:
    Men då kan du söka graviditets penning mot slutet eller? För det borde väl räknas som ett tungt jobb.

Usch förstår det. Jag kan knappt öppna skafferiet hemma ens, det är ju tortyr att stå i massa dofter hela dagen.

Ja det är en pest, mår tjuv tjockt men inte så jag mår illa som tur är!

Tror det går att söka grav penning men jag tror att arbets givaren måste ha en chans att placera om? eller så har jag fattat helt fel är inte helt påläst än och hade annat yrke vid tidigare graviditeter

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-09-27 11:33:09 följande:
    Man måste nog fråga sin arbetsgivare om dom kan omplacera en. För då gör dom det i första hand men annars får man söka graviditets penning.

Jag kommer göra det, kan inte bli omplacerad någon lättare stans hos oss. Pratade med min chef idag som verkar helt oförstående. Jag mår ju illa hela tiden och kräks på olika tider på dygnet. Hon började genast babbla om att jag kan jobba bara kvällar och deltid och en massa om att det finns medicin att få. Nähä, äter ju redan det, gör allt jag kan. Har faktiskt inte valt att må dåligt under graviditeten. Blev mest ledsen.
    Tråkigt när de inte visar någon förståelse. Kanske inte varit i den sitsen själv?
    Förhoppningsvis kanske det går att lösa för min del, eller jag hoppas det iaf. 
    Har än inte berättat något på jobbet, tänkte vänta tills efter ultraljudet i v 12...
  • hannapanna84

Har ni fått några cravings?

Kan inte säga att jag har några men sötsaker är väldigt gott och längtar väldigt mkt efter lussebullar =)

• hannapanna84
    caroline1986 skrev 2017-10-02 12:39:26 följande:

Hej! Jag har bf början på juni, hoppas det är ok o skriva här iallafall. Jag bor 6 mil från Jönköping utanför Aneby. Vore ju superkul o lära känna några man kan umgås med

Välkommen till våran lilla tråd och grattis till graviditeten =)
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-04 10:48:18 följande:

Hur är era magar? Syns det mer för er som är gravida med andra barnet?

Jag har gått ner nästan 5 kg så min mage krymper bara. Trodde det skulle synas mer denna gången.

Oh du stackare, hoppas det blir bättre. Vad händer nu? 

Jag har mage men är sjukt svullen så vet i tusan om det ör bebis eller om det bra är svullna tarmar, svårt att avgöra...

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-06 20:41:56 följande:
    Fick någon b vitamin som också skulle kunna hjälpa. Sen fick jag suppar primperan där men det kan dom inte skriva ut tydligen för dom finns knappt. Kasst för jag spyr ofta upp tabletterna. Men nu är det bara att försöka ta medicinerna och försöka få i mej mat och dryck. Blir läkarbesök om någon vecka igen och är det likadant då så blir det dropp igen. Läkaren sa att jag kanske kommer få hålla på så ett tag tills det blir bättre. Hoppas inte det håller i lika länge som med sonen.

Det kanske är lite både och. Vad roligt när det händer lite med magen:) lite verkligare på något vis:)
    Hoppas det hjälper!

Kul när det händer lite för jag har nog inte fattat riktigt att vi ska ha en liten till... =)
  • hannapanna84

Vad säger ni, ska vi skapa en hemlig facebook grupp istället? 
    känner att jag sällan är inne här.....

• hannapanna84

Vi skapar en hemlig grupp så ser ingen ?

Om ni skickar er mail adress till mig så kan jag ta på mig att starta upp en grupp.

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-18 09:33:41 följande:

Idag går jag äntligen in i v 12 (11+0) Känns som en milstolpe att klara sig hit. Mår lika piss som innan men vet att om allt går bra kommer det vara värt det hundra gånger om!

Jag går gärna också med i en fb grupp men kollar min fb mer sällan än fl. Folk är så himla nyfikna och alla undrar varför jag är sjuk så undviker allt tills jag vill berätta...

En bit på vägen!

Gick in i samma vecka i måndags ?

Tråkigt att du fortf mår så dåligt ?
  • hannapanna84
    Femblirsex14 skrev 2017-10-18 21:54:12 följande:

Hoppas denna grupp ändå fortsätter vara aktiv trots start av fb-grupp. Känner att jag fortfarande vill vara anonym . Har inte berättat för någon än .. gick åt helvete sist kring denna tid så vill vänta.. Är annars mer aktiv på fejjan så hoppas jag kan hoppa in där snart????

Den kommer leva kvar så länge folk är aktiva =)
    Man väljer själv hur öppen man vill vara, vi är flera som inte gått ut med vår grav ännu.
  • hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-19 07:55:31 följande:

När har ni andra tänkt att berätta mer öppet? Vi har bara berättat för allra närmsta. Vill helst inte berätta förens rul. Och förra gången var det många på mitt jobb som inte såg det förens jag skulle gå hem i v 32. Tycker det är skönt när folk inte frågar massa, vill ta på magen osv.

Eftersom det börjar synas så kommer jag nog inte kunna hålla det hemligt så länge som jag önskar. Men efter vårt första ul så känner jag att man kan bli mer öppen annars kommer det bara bli spekulationer från folk kring mig.... 

Vi har ändå valt att redan berätta för några som står oss nära, men ej berättat för barnen än.

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-10-29 06:22:34 följande:

Hur går det för er andra? Någon som har varit på kub än?:) känner mej orolig, blir alltid så inför ett ultraljud. Försöker fokusera på positiva saker! Är det någon mer som kommer behöva syskonvagn? Vilka funderar ni på? Nästan lika svårt som att hitta vagn första gången.

Vi valde bort kub, valde istället ett tidigt ul och det har vi i veckan. Jag är ur nervös!!! Har du gjort kub än?

vagn, ja de tär en hel djungel. Behvöer dessutom skaffa det mesta på nytt då vi inte har mkt kvar. Det enda vi bestämt om vagn är att det ska vara 4fasta hjul annars vet jag inte 

• hannapanna84
    typ89 skrev 2017-11-01 10:24:50 följande:
    Ja verkligen! Har sett den en gång innan men det finns så mycket som kan gå fel ändå. Igår var jag i 12+3. Blev tillbaka flyttad 2 dagar. Bf blir 11/5. Mitt kub har varit bokat ända sen jag ringde och bad om inskrivningstid, det gjorde bm åt mej. Men dom kanske har lite olika rutiner. Vilken vecka är du i ?:)
    Vi valde att inte göra kub utan gjorde endast ett tidigt ul för att få se så där är något. Det såg bra ut. De flyttade mig 3 dagar så bf är 10/5
  • hannapanna84
    Femblirsex14 skrev 2017-10-31 20:38:01 följande:

Va härligt att få se bebisen! Jag försökte ringa och boka tid idag men omöjligt att komma fram och hade inte tid att ringa mer på jobbet????. När har du bf? Vilken vecka exakt gjorde du det i?

Hade också jätte svårt att komma fram dit när jag ringde...

Svar på tråden Bf maj 2018 Jönköping