Anonym (Annan) skrev 2017-09-15 07:25:34 följande:
Men ts, allvarligt, så där kan du inte fortsätta leva! Och din man verkar inte fatta hur illa det är!
Jag tycker att du ska ta en paus. Helst nu direkt. Packa en väska med det du behöver tills tonåringarna ska tillbaka till sin mamma och åk. Bo på hotell i helgen eller ring en kompis och säg att du inte står ut med mannens tonåringar en sekund till, om nån ringde till mig och sa det skulle jag plocka fram en extrasäng direkt.
Ägna tiden åt att fundera på vad du ska säga till din man när ungarna har åkt.
Kommer ni inte fram till vilka förändringar som behöver göras innan barnen ska komma nästa gång så upprepar du proceduren och åker hemifrån innan de kommer. Efter att ensam ha servat sina barn en hel vecka så kommer nog mannen att inse att något behöver förändras.
Jag har själv tonåringar, både egna och bonus, de är både härliga och jobbiga och man måste sätta gränser för dem för att de ska lära sig hur man beter sig. Det har inte din man gjort. Det är han som är deras förälder och som ska dra det tunga lasset. Du är en bonus som hjälper till med det som du väljer.
Jag har valt att stanna hemma den här helgen, följer inte med honom och barnen på vår weekend. Jag orkar inte, har nått min gräns.
Alla resor vi åkt på har bara handlat om dom tre och jag har snällt följt med som en vante. Han får ta det själv denna gång, jag stannar hemma och pysslar i mitt hem och unnar mig bra musik och varma bad.
Jag har full förståelse för att tonåringar är trotsiga och går igenom mycket, var själv en för jävlig tonåring själv.
Däremot så står man med handklovar på när man inte har rätt att vara med och sätta några som helst rutiner. Att min man och hans ex lagar alla måltider, brer alla smörgåsar, sätter in all disk, städar deras rum, tvättar deras tvätt och skjutsar dom överallt får stå för dom.
Men att båda tar in nya partners som förväntas göra samma sak för deras barn är inte okej.
Dom står för en låt gå uppfostran som jag förkastar helt. Inte konstigt då att man inte orkar leva med alla dessa människor.