Anonym (Galen) skrev 2017-09-12 23:33:27 följande:
Däremellan är barnen jättefina. Just när bristningsgränsen är nådd för mig så vänder dom och blir gulliga för ett tag.
Han är så mesig så jag orkar inte, lagar jag eller mannen tex lasagne och ungarna klöks över det så springer han till respektive barn och tar en specialbeställning.
Just det här exemplet har jag sjukt svårt för. Tycker inte att det är okej överhuvudtaget och har tagit konflikten med honom flera gånger. Beter sig barnen så hos vänners familjer så tror väl folk att dom är helt efter i utvecklingen.
Blir irriterad bara av att tänka på det. Jag satte ett städschema efter att 16 åringen skrek om att det ser för jävligt ut i hemmet (en vattenfläck på badrumsskåpet kan räcka). Slutade med att min man berömmer dom i en hel dag bara för att dom satte sin egen tallrik i diskmaskinen.
Jag borde ha sagt ifrån mycket tidigare, en tuff kvinna hade nog sett varningssignalerna från början.
Du är nog tuff så det räcker och blir över, men man vill ju så gärna att allt ska fungera när nya familjemedlemmar kommer in i bilden, så det blir lätt att man accepterar saker man inte borde för husfridens skull.
Att ta specialbeställningar från ungarna är verkligen helt sjukt. Ät det som bjuds, gå hungriga eller ta en macka.