• Anonym (Godförmiddag)

Bli nekad gemensam vårdnad?

Är en mamma som gått från gemensam till ensam vårdnad (sonen är nu vuxen) och jag kan säga dig rakt av att det mamman till ditt barn försöker med kommer sätta henne i väldigt dåligt ljus.Såvida det ej finns bevis på något extremt som barnmisshandel, stora missbruksproblem lr liknande kan jag inte se att hon någonsin skulle lyckas med annat än att själv bli ifrågasatt. Anledningen att jag sökte ensam vårdnad var att det bara inte gick att ha gemensam.Varför? - Pappan fanns inte med annat än 1,2 gång om året då han ringde o grattade sonen på födelsedagen lr sa god jul. Resten av tiden var han borta.Ingen adress, inget svar i telefonen -ingenting. Papper och annat vi gemensamt behövde skriva på vart inte påskrivet av honom vilket resulterade i massa problem. Det tog över 1 år från att jag kontaktade rätten första gången till att jag fick hela vårdnaden (TROTS att ingen fått tag i pappan och han aldrig var med under förhandlingarna). Inte ens advokaten som företrädde honom visste vem han var/hade pratat med honom.Så även med en totalt frånvarande pappa är det inte enkelt att få ensam vårdnad. Ditt ex måste vara totalt naiv om hon tror detta är ok.Håll dig lugn hela vägen (oavsett vad hon gör). Låter som det är hon själv som kommer att få stå till svars i slutänden.

• Anonym (Godförmiddag)
    Anonym (Pappan) skrev 2017-09-11 09:32:58 följande:
    Min son och hans mor bor 45 minuter med bil bort och jag har påpekat för henne att om det skulle behövas några underskrifter kan jag komma samma dag eller dagen efter (beroende på hur sent jag får veta det).

Jag är bara orolig över hur långt hon är beredd att gå för detta? Ljuga och hitta på saker? Jag vet inte.. Är bara en så otroligt påfrestande situation att vara i.
    Förstår dig det är ju ditt barn det handlar om.Försök tänka såhär : Lika lite som du kan vandra in i rätten och hitta på historier för att utesluta mamman ur barnets liv och vinna på det.Lika lite kan hon.
Svar på tråden Bli nekad gemensam vårdnad?