• tinis

Har ett barn men blir inget syskon

Hej!
    Jag sitter typ i samma båt. Vi har försökt bli gravida i snart 2 år, har en dotter född 14 som kom till hur lätt som helst. Efter utredning på fert.klinik så visade det sig at jag har lågt progesteron. Nu har jag ätit letrozol i 4 perioder samt tagit äl-spruta 3 av gångerna. Senaste äl skedde i söndags.

Det låter väldigt bra att försöka med en ändring av kosten, har också hört att lchf rekommenderas av vissa vid barnskaffande.

• tinis

Nä det räcker med all annan stress det innebär när man försöker bli gravid. Jag har cirka 5 kilo för mycket på min kropp och egentligen tycker jag inte att det kan vara hela orsaken till problemen. väger 70 men "borde" väga typ 65 för att ha normalt BMI.

Förra veckan gjorde jag äggledarspolning, gjorde ont men det var fripassage i båda. Vilket inte har någon betydelse för hormonet men det är ju bra att det flödar som det ska. 

Idag fick jag positivt på äl-testet iaf.

Min läkare sa att jag ska köra tablettbehandling 2 ggr till o sen får det isf bli ivf.

I höstas fick jag 2 omgångar med pergotime men blev överstilulerad. 3 ägg på endast en halv tabeltt sååååååå jag tänker att om hon kan gå med på iden attjag tar mina sista Pergo nån av kvarstående gånger så är ju chansen större att något ägg kanske fastnar. Vad tror ni?

Svar på tråden Har ett barn men blir inget syskon