tinis skrev 2018-02-15 08:15:43 följande:
Hej!
Jag sitter typ i samma båt. Vi har försökt bli gravida i snart 2 år, har en dotter född 14 som kom till hur lätt som helst. Efter utredning på fert.klinik så visade det sig at jag har lågt progesteron. Nu har jag ätit letrozol i 4 perioder samt tagit äl-spruta 3 av gångerna. Senaste äl skedde i söndags.
Det låter väldigt bra att försöka med en ändring av kosten, har också hört att lchf rekommenderas av vissa vid barnskaffande.
Tänk på att dessa fyra gånger är som fyra vanliga månader gånger av försök om ni skulle han det enkelt att bli gravida. Men om ni börjar känna att ni vill komma framåt fortare skulle jag diskutera annan behandling med fertilitetskliniken ev ivf behandling kanske. Man får dock bekosta ivf behandling själv då man redan har ett gemensamt barn.
Jag tror inte på några kostförändningar eller andra myter om slappna av tänk inte på det. Om man inte behöver lägga om kosten för att gå ned i vikt vilken är en konstaterad orsak till att man kan ha det svårt att bli gravid.
Har man svårt att bli gravid så har man och ibland är statistiken på ens sida och ibland inte. Dvs ibland är barn nr 1 enkelt och nr 2 supersvårt. Eller tvärt om ibland är nr 1 supersvår och nr 2 enkelt. Eller så är båda enkla eller båda eller fler supersvåra.
Själva så har vi försökt i 3,5 år och efter 4 ivf behandlingar fick vi äntligen ett plus. Nu håller vi alla tummar att det går vägen.