Sjukanmälande varje dag??
Nu arbetar jag i kommunen, men vad gäller sjukanmälan varje dag, så gäller det bara personer som har haft enormt stor frånvaro och därför har något form av specialavtal med chef, alternativt de som måste lämna sjukintyg på dag 1. Det hör alltså till ovanligheterna att man sjukanmäler varje dag. På alla arbetsplatser som jag har arbetat på hittills, så ses det till och med som lite suspekt om man sjukanmäler sig på tisdagen och säger att man är tillbaka på torsdagen, för: "Hur kan man veta hur många dagar man är sjuk?" Man sjukanmäler alltså sig, och sedan ringer man när man är tillbaka igen. På min nuvarande arbetsplats har vi klockan 12 som deadline då man måste ringa dagen tidigare och meddela att man är frisk dagen efter.
Jag föreslår alltså att du ringer imorgon och meddelar att du är sjuk imorgon med, och samtidigt frågar om vilka sjukrutiner de har på arbetsplatsen. När ska du ringa senast när du blir frisk? Finns det ett datorsystem/app där du dessutom måste anmäla sjukfrånvaro? Måste du ringa chefen eller räcker det att du ringer till arbetsplatsen/receptionen/kontoret eller vad det nu handlar om?