Sjukanmälande varje dag??
Vad tycker ni?
Jag har ett kontorsjobb, om jag är sjuk så behöver min arbetsgivare alltså inte hitta ersättare eller vikarier eller liknande utan min sjukdom innebär endast att jag blir borta.
Jag har fått magsjuka, sjukanmälde mig imorse och sa att jag har magsjuka och inte kommer in men att jag kommer åter till jobbet så snart jag känner mig bättre. Tycker ni att man med den bakgrunden ska behöva sjukanmäla sig varje dag? Har en rätt bra relation med chefen, litet företag och alla känner varandra bra, räcker det att kanske skicka ett sms imorgon bitti och upplysa en extra gång om att jag blir hemma då också?
Självklart gör jag en bra överlämning till mina kollegor om jag har brådskande ärenden som måste tas om hand. Vad som behövs göras, hur det ska göras och av vem etc. Skickar ett mail om detta på morgonen när jag är sjuk så att det ska vara tydligt.
Så vad tycker ni? Kan jag stanna hemma imorgon utan att säga något mer? Ska jag skicka ett sms eller ska jag ringa varje dag när chefen vet att jag har magsjuk och själv sa i telefon imorse "ja magsjuka kan ju ta några dagar innan man blir av med"..? Tacksam för svar